همزمان با پیش‌بینی افزایش کشته‌های کرونا در آمریکا در هفته‌های آینده، دو شرکت بزرگ دارویی در اروپا از آمادگی خود برای تامین ۱۰۰ میلیون دُز واکسن آزمایشی کووید-۱۹ خبر دادند.

راهپيمايي اعتراضي آلماني‌ها عليه محدوديت‌هاي كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، دولت ایالات متحده با یک قرارداد ۲.۱ میلیارد دلاری با شرکت‌های فرانسوی سانوفی و بریتانیایی گلکسوسمیت‌کلاین برای تامین واکسن ۵۰ میلیون نفر به توافق رسیده است. دانلد ترامپ پیش‌تر وعده داده بود تا پایان سال ۲۰۲۰ واکسن درمان کووید-۱۹ را روانه بازار می‌کند و حالا هزینه خریدن ۱۰۰ میلیون دُز را تامین کرده است. آمار کشته‌های کرونا در آمریکا به بیش از ۱۵۲ هزار نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود در کمتر از سه هفته آینده (تا ۲۲ اوت) به ۱۶۸ تا ۱۸۲ هزار برسد. بیش از ۴.۵ میلیون نفر در ایالات متحده به کرونا مبتلا شده‌اند.

همزمان با افزایش شدید آمار مبتلایان کرونا در اروپا، روز شنبه هزاران نفر در برلین به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را به سخت شدن زندگی در این روزها به گوش خانم صدر اعظم و دیگر مسئولان دولت برسانند. شهروندان آلمانی معتقدند محدودیت‌هایی که برای ریشه‌کردن کرونا اعمال شده، نقض حقوق ابتدایی مردم و آزادی‌های فردی است. پلیس آمار معترضان را حدود ۱۷ هزار نفر برآورد کرد که در میان آنها مخالفان واکسیناسیون هم بودند. مردم با شعارهای «ما آزادیم» و «دموکراسی را بازگردانید» خواستار پایان دادن به شرایط سخت دوران کرونا شدند.

همزمان در آن سوی دنیا در قاره آفریقا، آمار مبتلایان کرونا در حالی به مرز یک میلیون نفر رسید که ۵۰۰ هزار نفرشان فقط مربوط به آفریقای جنوبی هستند. صنعتی‌ترین کشور قاره سیاه بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر به آمار بیماران کووید-۱۹ خود افزود تا شمار کلی مبتلایان از ۵۰۳ هزار نفر و کشته‌ها از ۸۱۵۰ نفر بگذرد. این در حالی است که تنها سه میلیون نفر در آفریقای جنوبی آزمایش کرونا داده‌اند. در قاره آفریقا ۹۳۵ هزار نفر به ویروس مبتلا و ۱۹۷۵۰ نفر کشته شده‌اند.

دولت چین یک گروه ۶۰ نفری از پزشکان، کارشناسان و متخصصان خود را برای اعزام به هنگ‌کنگ آماده کرده است تا با انجام دادن آزمایش‌های گسترده، میزان ابتلا به کرونا را در این منطقه برآورد کنند. روز شنبه هفت نفر از این گروه به هنگ‌کنگ رسیدند تا شرایط را بسنجند. قرار است پزشکان متخصص از ووهان مرکز نمایشگاه‌های جهانی و آسیایی هنگ‌کنگ را برای میزبانی از بیماران کرونا آماده کنند. از سوی دیگر، برخی شهروندان هنگ‌کنگی نگرانند چینی‌ها از فرصت آزمایش‌های کرونا برای گرفتن نمونه DNA ساکنان این منطقه بهره ببرند و نظارت‌های خود را بر هنگ‌کنگ افزایش دهند.

در آمریکای لاتین آمار کشته‌های کرونا از مرز ۲۰۰ هزار گذشت که در این میان اوضاع برزیل و مکزیک وخیم‌تر است. در برزیل که رئیس جمهوری و همسرش هم به کرونا مبتلا شده‌اند، فقط در روز شنبه ۱۰۸۸ نفر دیگر قربانی کووید-۱۹ شدند. این آمار در روزهای نخست هفته پیش تا روزانه ۱۶۰۰ کشته بالا رفته بود. در مکزیک هم همزمان با ثبت رکورد ۹۰۰۰ بیمار جدید در یک روز، ۷۸۴ بیمار در روز شنبه جان خود را از دست دادند. با ۱۹۱ کشته پرو در روز شنبه، آمار قربانیان کرونا در آمریکای از ۲۰۰ هزار فراتر رفت. ۷۰ درصد کشته‌های کرونا در قاره آمریکا مربوط به آمریکا و برزیل و مکزیک هستند.

ایالت ویکتوریا در جنوب شرق استرالیا در شرایطی اعلام وضعیت فاجعه کرد که هر هفت قربانی کرونا در آن بالای ۷۰ سال داشتند. هر چند این وضعیت به دلیل مثبت شدن نتیجه آزمایش ۶۷۱ نفر در یک شب بود. تا امروز ۱۱۵۵۷ نفر در ویکتوریا به کرونا مبتلا شده‌اند. بازه سنی هفت قربانی کرونا در روز شنبه از این قرار است: دو زن بالای ۷۰ سال، دو زن بالای ۸۰ سال، یک مرد بالای ۹۰ سال و یک زن بالای ۹۰ سال.

کد خبر 536576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha