تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) در ۲ بیمارستان امین و خورشید کلانشهر اصفهان با توجه به افزایش بیماران بدحال مبتلا به کرونا افزایش یافت.

تخت بیمارستانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه ۱۲ مرداد گفت: در روزهای اخیر تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا و بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌ها با شیب تندی افزایش یافت بههمین دلیل نیاز بود تا در برخی بیمارستان‌ها تعداد این تخت‌ها افزایش یابد. در زمان حاضر حدود ۸۲۵ نفر بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند و از بین آنها حدود ۱۵۶ نفر بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه شیب تند افزایش تعداد بیماران جدید بستری شده و بیماران بدحال مبتلا به کرونا در چند روز اخیر منجر به قرار گرفتن اصفهان در زمره استان‌های قرمز شد، اضافه کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها روز هفتم مرداد به بیش از ۹۰۰ نفر افزایش یافت اما پس از آن با توجه به تعداد موارد ترخیصی، مجدد به حدود ۸۰۰ نفر رسید. تعداد موارد جدید بستری بیماران مبتلا به کرونا در روزهای اخیر بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر است و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها ناگهان از حدود ۵۰۰ به ۸۰۰ نفر در تیر و مرداد رسید و اگر با همین شیب تند پیش می‌رفتیم ممکن بود تعداد افراد بستری به بیش از یکهزار نفر برسد اما گسترش استفاده از ماسک بین مردم در یک ماه گذشته باعث شد تا این نرخ، شیب بسیار تُندی پیدا نکند.

نجیمی، میزان مرگ و میر مبتلایان به کرونا در اصفهان را پایین و بین ۱۰ تا ۱۵ نفر در روز خواند و خاطرنشان کرد: مرگ و میر در همه رده‌های سنی به چشم می‌خورد. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است بیمارستان الزهرا(س) از شهریور امسال بعنوان بیمارستان مرجع کرونا باشد و همه ظرفیت آن برای درمان بیماران مبتلا به این ویروس در نظر گرفته شود.

در زمان حاضر در استان اصفهان شهرستان‌های اصفهان، کاشان، چادگان، خوانسار، سمیرم، شهرضا، فلاورجان و فریدونشهر در وضعیت قرمز ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مسوولیت بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان استان با چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را به عهده دارد و امور درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است.

این استان دارای حدود ۷۰ بیمارستان با حدود ۱۰ هزار تخت ثابت است که حدود ۵۰۰ تخت مربوط به بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشد.

تاکنون بیش از ۳۰۶ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به بیش از ۱۶ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 536490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha