یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

با توجه به وضعیت به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، طرح «اتوسینما» برای نخستین بار در جزیره قشم عملیاتی و اجرا شد.

اتوسینما

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی شیخ‌زاده،  معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، استان هرمزگان گفت: در این طرح، در فاصله بین عید قربان تا غدیر، هر شب ساعت ۱۰ شاهد اکران یک فیلم سینمایی در طرح «اتو سینما» خواهیم بود.

در این طرح تصویر فیلم‌ سینمایی از صفحه نمایشگر بزرگ جانمایی شده در محل به نمایش گذاشته می‌شود و تماشاچیان از طریق امواج رادیویی اتومبیل‌های خود می‌توانند صدای فیلم را بشنوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در طرح اولیه «اتو سینما» جزیره قشم برای حضور ۵۰ دستگاه خودرو برنامه‌ریزی شد.

در صورت استقبال توسط شهروندان، می‌توان با جانمایی جدید، ظرفیت این طرح را افزایش داد.

هماهنگی‌های لازم برای حضور نیروهای آتش‌نشانی و همچنین اتولانس سازمان منطقه آزاد قشم برای مسائل ایمنی و خدمت‌رسانی انجام‌شده است.

همچنین شرایط برای خون‌گیری از علاقه‌مندان به اهدای خون نیز در این محل فراهم‌شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: بازرسان و ناظران شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم نیز هر شب با حضور در این محل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هنگام نمایش فیلم نظارت می‌کنند.

«اتو سینما» ایده‌ای است که بر اساس آن تلاش می‌شود هم فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و هم نیازهای روحی_روانی مردم برای تفریح در اجتماع پاسخ داده شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب درآمدهای ارزی ازجمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

کد خبر 536473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha