یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
۰ نفر

نظر غالب تا به حال بر اساس بررسی‌های همه‌گیرشناختی این بوده است که کودکان به طور معمول ویروس را بین خودشان یا به بزرگسالان منتقل نمی‌کنند.

children coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین کودکان به طور کلی نسبت به بزرگسالان بسیار کمتر دچار بیماری وخیم کرونا می‌شوند. این تفاوت این چنین توضیح داده شده است که ویروس کرونا با همان کارآمدی که در بینی بزرگسالان تکثیر می‌کند، نمی‌تواند در بینی کودکان تکثیر کند.

اما نتایج یک بررسی جدید در آمریکا نشان می‌دهد شاید این نظر درست نباشد.

پژوهشگران آمریکایی در یک بررسی از ترشحات بینی ۱۴۵ نفر که دچار بیماری کرونای خفیف تا متوسط بودند، یک هفته پس از شروع علائم نمونه‌برداری کردند.

نتایج آزمایش این نمونه‌ها نشان داد که میزان ماده ژنتیکی ویروس کرونا در مجرای تنفسی فوقانی کودکان زیر پنج سال بین ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیشتر از کودکان بالای پنج سال و بزرگسالان است.

این پژوهشگران با توجه به یافته‌ها معتقدند کودکان کمسن می‌توانند نقش مهمی در انتشار ویروس کرونا در جمعیت‌ها داشته باشند.

این پژوهشگران با توجه عادات رفتاری کودکان کمسن و تماس نزدیکشان با هم در مدارس، ابراز نگرانی می‌کنند که با بازگشایی مدارس ممکن است انتشار ویروس کرونا تشدید شود.

در مقابل گروهی از کارشناسان با وجود این یافته‌ها استدلال می‌کنند که وجود بار ویروسی بیشتری در بینی کودکان کم‌سن ممکن است لزوما باعث نمی‌شود که آنها در دنیای واقعی هم باعث انتشار بیشتر ویروس شوند.

ممکن است کودکان حتی با وجود بار ویروسی بیشتر در بینی‌هایشان به علت اینکه بیماری شدیدی ندارند و چندان سرفه نمی‌کنند، کمتر ویروس را در محیط منتقل کنند یا چون جثه کوچکتری دارند، ذرات تنفسی آلاینده‌ای که در هوا پخش می‌کنند، پیش از اینکه فرد بزرگسالی بتواند آنها را تنفس کند، روی زمین می‌افتد.

تا به حال بررسی‌های چندانی در دنیای واقعی درباره سرایت کرونا از کودکان انجام نشده است، اما یک بررسی اخیر در کره جنوبی نشان داد که کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۹ ساله به همان اندازه بزرگسالان باعث انتقال کروناویروس در میان خانوارها می‌شوند، اما کودکان زیر ۹ سال ویروس را به میزان کمتری منتقل می‌کنند.

به هر حال برای نتیجه‌گیری قطعی در این باره باید منتظر بررسی‌های بیشتر بود.

کد خبر 536425

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha