جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک زن استرالیایی پنج‌شنبه 29 مه (9 خرداد) به طور معجره‌آسا نوزاد دختری را به دنیا آورد که دوره کامل بارداری را بیرون از رحم طی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه خانم دوگا تانگاراجاه بوسیله عمل سزارین در بیمارستان خصوصی داروین زایمان نوزادی را به دنیا آورد که تقریبا نه ماه را درون تخمدان سمت راست او رشد کرده بود و بافت این اندام را به صورت کاغذ نازکی درآورده بود.

دکتر آندرو میلر که این زایمان را انجام داد گقت که احتمال اینکه جنینی بر روی تخمدان رشد کند، یک در 40000 است و احتمال اینکه چنین بارداری به ایجاد نوزاد سالمی منجر شود، چیزی نزدیک به صفر است.

میلر در پاسخ به این سوال که تولد این نوزاد یک معجزه باید به حساب آورد، گفت: "بله"
میلر گفت: "من تا به حال 520 نوزاد را در این بیمارستان به دنیا آورده‌ام، و تا به حال حتی یک مورد مانند این را ندیده‌ام."

حاملگی نابجا (ectopic pregnancy) که در آن جنین در بیرون از رحم رشد می‌کند. در این حالت معمولا تخمک لقاح‌یافته در لوله‌‌های فالوپ که تخمدان‌ها را به رحم مرتبط می‌کنند، جای می‌گیرد.

چنین وضعیتی ممکن است جان مادر را به خطر اندازد، چرا که احتمال دارد که جنین باعث پارگی لوله و در نتیجه درد و خونریزی شود، و معمولا با سقط خودبخودی یا عمدی درمان می‌شود.

میلر گفت حاملگی نابجا در این زن کشف نشده بود، چرا که مادر 34 ساله، میرا تانگاراجاه، سونوگرافی ابتدای بارداری را انجام نداده بود و بارداری عاری از مشکلی را گذرانده بود.

تا هنگامی که روز پنچ‌شنبه عمل سزارین انجام شد، او فکر می‌کرد نوزادش به طور طبیعی درون رحم رشد کرده است، و البته یک فیبروم بزرگ رحمی هم دارد که سونوگرافی آن را نشان داده است و باید آن را هم دربیاورد.

تنها پس از اینکه برش سزارین ایجاد شد، پزشکان متوجه شدند آنها چرا به اشتباه فکر می‌کردند، یک فیبروم، که رشد غیرطبیعی عضله رحم است، در واقع خود رحم مادر است و نوزاد درون تخمدان قرار دارد.

میلر می‌گوید: "آدم باورش نمی‌شود که این کیسه درون تخمدان با حرکت طبیعی نوزاد پاره نشده است. تخمدان به لایه‌ای آنقدر نازک بدل شده بود که موهای نوزاد را می‌شد از ورای آن دید."

کد خبر 53628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز