۱۹۰۰ خانوار عشایری شهرستان دلگان تا پایان سال ۹۹ با اجرای پروژه‌های آب شرب از شبکه آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

عشاير

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ۱۱ پروژه آب شرب در مناطق عشایری شهرستان دلگان در مرداد ماه جاری با اعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیون  تومان آغاز شده است. این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۹ به‌بهره‌برداری می‌رسد، تعمیر و ته زنی ۳ حلقه چاه مالداری در  روستاهای مند، حسن آباد و چاه محمد دلگان، حفر و تجهیز  ۶ حلقه چاه مالداری شامل  شندک آب گرم، کله داد، مند پایین،  مند بالا، چاه درمحمد و  اسفند، اجرای شبکه داخلی آب شرب کهنوک باکم گووس و اجرای انتقال آب شرب باقر آباد بدوک از جمله این پروژه‌هاست.

مدیر امور عشایری دلگان با بیان اینکه این پروژه‌ها در دو بخش مرکزی و جلگه چاه هاشم دلگان اجرا می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به آنکه بخش مهمی از جمعیت دلگان را عشایر تشکیل می‌دهند، خدمت‌رسانی به آن‌ها در اولویت اصلی نه‌تنها اداره امور عشایر که کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

۱۹ هزار خانوار عشایر در استان با جمعیتی بیش‌از ۲۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.  اداره‌کل امور عشایری سیستان و بلوچستان برآورد کرده خشکسالی چندسال اخیر تنها به عشایرجنوب این استان میلیاردها تومان خسارت زده و موجب تلف شدن ۵۲۰ راس دام سبک و سنگین و خشک شدن ۶ حلقه چاه کشاورزی‌ شده است.

کد خبر 536228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha