شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

با توجه به ظرفیت‌های زیاد روستای تاریخی ابیانه از منظر گردشگری و همچنین معرفی آن به مردم جهان، تلاش‌ها به منظور ثبت جهانی این روستا آغاز شده است.

ابیانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، فریدون اله‌یاری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: روستای تاریخی ابیانه، یکی از مراکز مهم شهرستان نطنز به منظور جذب گردشگران خارجی و داخلی در منطقه است. با توجه به ظرفیت‌های زیاد این روستا از منظر گردشگری و همچنین معرفی آن به مردم جهان، تلاش‌ها به منظور ثبت جهانی این روستا آغاز شده و این اداره کل نیز این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: به منظور تسریع در این امر می‌بایست هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های مورد نیاز تأمین شود و موانع موجود بر سر راه ثبت جهانی این روستای تاریخی نیز رفع شود، که این مهم، همت و تلاش بی‌وقفه مسؤولان و دوستداران میراث فرهنگی منطقه را می‌طلبد. شهرستان نطنز، یکی از شهرستان‌های پیشرو و فعال در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان است، به‌نحوی که با تلاش‌های انجام شده، امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان از افزایش چشمگیری برخوردار بوده، لذا به‌طور مثال، در چند سال گذشته شاهد افزایش تخت از 430 تخت به یک هزار و 200 تخت در شهرستان به‌منظور اقامت گردشگران، بوده‌ایم.

اله‌یاری ادامه داد: با توجه به موقعیت ویژه این شهرستان و همچنین روستای ابیانه در استان، به منظور رفع موانع و مشکلات و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه، کارگروهی با حضور استاندار یا معاونت عمرانی استانداری و مدیران کل استان به منظور بررسی و رفع موانع مذکور و پیگیری مصوبات تشکیل می‌شود.

حسین یزدان‌مهر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز نیز در این باره گفت: در طول سه سال گذشته اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 905 میلیون تومان در سطح شهرستان ویژه شهرهای نطنز، بادرود، خالدآباد، طرق‌رود و روستای تاریخی ابیانه و روستاهای تابعه شهرستان اختصاص یافته است، که این اعتبارات در راستای حفظ، احیا و مرمت اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و آموزش و ترویج صنایع‌دستی اختصاص یافته که از نظر میزان اختصاص در سطح استان، رتبه سوم را دارد.

 با توجه به پیگیری‌های چند ساله پایگاه میراث فرهنگی ابیانه و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و وزارتخانه متبوع، امید است انتظارات دوستداران میراث فرهنگی منطقه و مردم محلی، نسبت به قرارگرفتن روستای ابیانه در فهرست میراث جهانی هرچه زودتر محقق شود.

کد خبر 536202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha