مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

اگر قصد خرید سرور مجازی دارید، به‌خوبی به این موضوع آگاه هستید که این نوع میزبانی‌ها، بین دو دسته میزبانی‌های اشتراکی و اختصاصی قرار می‌گیرند.

سرور

میزبانی‌های اشتراکی، نتیجه‌ تقسیم منابع یک سرور به بخش‌های کوچک‌تر هستند. تقسیم منابع در این نوع سرویس‌ها به صورتی است که منابع سرور در لحظه و مشترک توسط کاربران یرور استفاده می‌شوند. اما در سرورهای اختصاصی، یک سرور با تمام منابع آن، در اختیار یک کاربر قرار می‌گیرد.

وقتی یک سرور، با استفاده از ماشین مجازی سازی، به چند بخش تقسیم می‌شود و مصرف منابع آن از وضعیت اشتراکی خار می‌گردد؛ سرورهای مجازی ایجاد می‌شوند. در این شرایط هزینه خرید سرور مجازی، به مراتب بیش‌تر از یک هاست اشتراکی و کمتر از یک سرور اختصاصی خواهد بود. اما چگونه می‌توانیم یک سرور مجازی مناسب انتخاب کنیم؟

  • سخت افزار مناسب سرویس میزبانی اختصاصی مجازی

کیفیت و نوع RAM، CPU و هارد استفاده شده به‌عنوان منابع سرور، اهمیت بالایی دارد. CPU و RAM مناسب سرور مجازی شما، به میزان استفاده وب‌ سایت شما از منابع CPU و RAM دارد. حتی نوع سیستم عامل مورد نظر شما نیز ممکن است به حداقل معینی از منابع مانند RAM نیاز داشته باشد. و یا CPU که برای پردازش مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید هسته‌های کافی داشته باشد تا بتواند سرعت مناسبی برای بارگذاری سایت شما فراهم کند.

  • تامین امنیت مناسب شبکه

برای خرید vps یا هر نوع سرویس میزبانی وب، این نکته را در نظر بگیرید که شرکت ارائه دهنده خدمات شما، از تجهیزات امنیتی ماسبی هم‌چون فایروال‌ها و UTMها در سرورهای خود استفاده کنند. این امکانات نقش بسیار مهمی در راستای حفظ امنیت اطلاعات و پایداری مدوام سرویس شما خواهند داشت.

هم‌چنین امنیت مناسب یک مرکز داده به شما در حفظ محرمانگی اطلاعات سرور اطمینان خاطر خواهد داد.

  • امکان ارتقای سرور در آینده

در نظر داشته باشد که در ادامه کار وب سایت، ممکن است تعداد کاربران شما افزایش یابد یا فعالیت شما گسترده تر شده و نیاز به اعمال تغییراتی در وب سایت خود داشته باشید که منجر به نیازمندی‌های سخت افزاری قوی‌تر در سرور میزبانی گردد. در این حالت، امکان ارتقا سرورهای مجازی و منابع سخت افزاری آن امری ضروری خواهد بود. پس در زمان انتخاب نوع سرور مجازی این مورد را در نظر بگیرید که امکان ارتقای سرور برای شما فراهم باشد.

  • امکان انتخاب کنترل پنل مناسب برای سرور اختصاصی مجازی

با نصب یک کنترل پنل شما می‌توانید فایل‌ها یا ایمیل‌های سرور اختصاصی مجازی خود را مدیریت کنید. کنترل پنل‌ها تاثیر بالایی در راه‌اندازی و دسترسی به سرور دارند. با توجه به اینکه انواع مختلفی از کنترل پنل‌ها مانند Plesk، Website Panel، Cpanel و ... برای سرورهای اختصاصی ارائه می‌شوند، شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز و تسلط خود یکی از آن‌ها را استفاده کنید.

البته کنترل پنل‌ها تنها راه ارتباطی با سرورهای اختصاصی مجازی نیستند. می‌توان از طریق Remote Desktop Connection یا با استفاده از پروتکل FTP نیز سرور را کنترل کرد.

  • خدمات مدیریت سرور مجازی

هنگام خرید سرور اختصاصی مجازی می‌بایست در نظر داشته باشید که این نوع سرویس‌ها، برخلاف میزبانی‌های اشتراکی، پیکربندی نشده‌اند. یعنی نرم افزاری روی آن‌ها نصب نشده است و مانند یک سرور اختصاصی می‌بایست خود شما این کار را بر اساس نیازهای خود انجام دهید.

در این میان ممکن ایست بعضی افراد دانش فنی کافی برای پیکربندی سرویس اختصاصی مجازی خود یا زمان برای بررسی مدنوم وضعیت آن نداشته باشند. در این شرایط، لازم است که سرور اخصاصی مجازی خود را از سرویس دهنده‌ای تهیه کنید که خدمات مدیریت سرور (به صورت یک خدمت مجزا با دریافت هزینه و یا رایگان) را به شما ارائه دهد. به این ترتیب با اختلال در عملکرد سرور و یا در صورت نیاز به اعمال تغییرات در سرور اختصاصی مجازی، می‌توانید امور را به متخصصین آن مجموعه بسپارید.ان آ

  • محل جغرافیایی سرور میزبانی

چنانچه اکثر کاربران شما خارج از ایران هستند، برای کاربران شما مهم است که IP سرور شما در ایران نباشد، اگر از درگاه‌های پرداخت بین المللی استفاده می‌کنید و مواردی از این دست، لازم است محل سرور مجازی شما خارج از ایرن باشد.

اما اگر کاربران شما در ایران هستند و موارد نام برده درمورد فعالیت شما صادق نیست، و اگر نگران این مورد هستید که قطع شدن اینترنت بین‌المللی خلیلی در روند فعالیت وب سایت شما ایجاد کند، بهتر است محل سرور مجازی شما داخل ایران باشد.

  • نوع مجازی ساز

سیستم یا ماشینی که منابع یک سرور اختصاصی را به چند بخش تقسیم می کند تا هر بخش به عنوان یک سرور مجازی در اختیار شما قرار گیرد، مجازی ساز نام دارد. تخصیص منابع سرور به صورتی است ‌که هر کدام از سرورهای ایجاد شده دسترسی به منابع دارند و می‌تواند با سیستم عامل متفاوت خود فعالیت کند.

از میان تعداد زیادی مجازی ساز موجود، XEN و VMWare و KVM محبوبیت بیشتری دارند که VMWare از معتبرترین آن‌ها است.

  • خدمات پشتیبانی مناسب

با خرید سرور مجازی یا هاست اشتراکی، ممکن است در مواردی نیاز به راهنمایی و پشتیبانی توسط شرکت ارائه دهنده سرویس خود داشته باشید. امکان پاسخگویی مناسب با انواع روش‌های ارتباطی توسط واحد پشتیبانی و دسارسی مداوم به این واحد بسیار مهم است. پس یک تیم پشتیبانی فنی منخصص که هر روز و در تمام ساعات روز، امکان پاسخگویی به شما را داشته باشد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سرویس دهنده‌ای است که سرور اختصاصی مجازی خود را از آن تهیه خواهید کرد.

در نهایت با بررسی امکانات نوشته شده در بالا بر اساس نیازهای خود، در نظر گرفتن سایر ویژگی‌هایی که از هاست وب خود انتظار دارید و بررسی کیفیت خدمات برای سرورهای اختصاصی مجازی در شرکت سرویس دهنده، می‌توانید انتخاب مناسبی برای یک میزبانی اختصاصی مجازی داشته باشید و نسبت به خرید vps متناسب با نیاز خود اقدام نمایید.

کد خبر 536177

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha