دو تن از مرزبانان هنگ مرزی سردشت روز پنجشنبه نهم مرداد در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق به شهادت رسیدند و سه مرزبان دیگر مجروح شدند.

برج ديدباني در هنگ مرزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهدای ناجا، مرزبانان هنگ مرزی سردشت روز پنجشنبه حین رصد و پایش نوار مرزی متوجه برخی رفت و آمدهای مشکوک شدند که پس از بررسی دریافتند عده‌ای در حال جابه‌جایی کالای قاچاق و انتقال آن از مرز هستند. مرزبانان موفق به توقف و دستگیری قاچاقچیان و ضبط کالای قاچاق شدند اما در این عملیات‌ گروهبان‌یکم متین ساعدی و سرباز مهدی ملکی به دلیل واژگون شدن خودرو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. سرباز ملکی اهل زنجان در محل حادثه به شهادت رسید و گروهبان ساعدی، اهل سنندج با وجود انتقال به بیمارستان امام(ره) و تلاش پزشکان شربت شهادت نوشید.

سردار حسین خانی، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی درباره این حادثه به خبرگزاری مهر گفت: روز پنجشنبه یک دستگاه خودرو با پنج سرنشین حین پایش و گشت و کمین نوار مرزی متوجه برخی تحرکات مرزی شدند که متأسفانه در عملیات، گروهبان‌یکم ساعدی و سرباز ملکی شهید و سه مرزبان هنگ مرزی سردشت هم مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. حال مرزبانان مجروح رو به بهبودی است.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک دارد.

کد خبر 536130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha