رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به بیان توضیحاتی درباره رعایت شیوه‌نامه بهداشتی کنکور دکتری ناپیوسته و حواشی مربوط به این آزمون پرداخت.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به بیان توضیحاتی درباره میزان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی،  بیرون بردن دفترچه سوالات کنکور، میزان تقلب در جلسه آزمون، به همراه داشتن گوشی در حوزه های امتحانی و امنیت آزمون دکتری ناپیوسته (PHD) سال ۱۳۹۹ پرداخت.

بیرون بردن دفترچه سوالات کنکور مشکلی ایجاد نمی‌کند

خدایی درباره بیرون بردن سوالات کنکور از جلسه و عکس گرفتن از برگه سوالات و منتشر کردن آن‌ها در فضای مجازی توسط داوطلبان اظهار کرد: یک مورد عکس از برگه سوالات منتشر شد که ادعا شده بود در جلسه کنکور گرفته شده در صورتی که خود داوطلب اذعان به فریب مراقب آزمون کرده و توانسته دفترچه سوالات را به بیرون از محل آزمون منتقل کند. در این زمان آزمون تمام شده بود و بعد از آزمون سازمان سنجش هم دفترچه سوالات را منتشر می‌کند و این موارد مشکلی ایجاد نکرده و خدشه‌ای به امنیت آزمون نمی‌زند.

بازرسی بدنی کنکور با استفاده از راکت انجام شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه درباره نحوه بازرسی بدنی نیز بیان کرد: امسال بر خلاف سال‌های گذشته که بازرسی بدنی به صورت فیزیکی صورت می‌گرفت، با استفاده از راکت‌های مخصوص و به صورت دقیق در تمام حوزه‌ ها انجام شد.

بردن گوشی تلفن همراه به صورت گسترده به داخل حوزه‌های امتحانی

معاون وزیر علوم در ادامه درباره  انتقادها به بردن گوشی تلفن همراه به صورت گسترده به داخل حوزه‌های امتحانی نیز اضافه کرد: همیشه افرادی هستند که تخلف می‌کنند در سال‌های گذشته هم برخی داوطلبان علیرغم انجام بازرسی بدنی از طریق روش‌هایی تلفن همراه به داخل جلسه می ‌بردند. متخلف، متخلف است و سال‌های گذشته هم از این دست اتفاقات داشته‌ایم. در هر آزمون از این تخلفات موردی پیش می‌آید.

او در ادامه تاکید کرد: راکت های بازرسی داوطلبان افرادی را که گوشی موبایل به همراه داشته باشند مشخص می ‌کند.

تلفن همراه سیاوش یزدانی قبل از توزیع سوالات ضبط شد

رئیس سازمان سنجش در ادامه درباره محرومیت سیاوش یزدانی مدافع تیم استقلال از کنکور دکتری نیز گفت: این بازیکن تیم استقلال ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه صبح که هنوز سوالات بین داوطلبان توزیع نشده بود از کارت ورود به جلسه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام استوری منتشر کرد در حالی که آزمون ساعت ۸ و نیم شروع و سوالات پخش می‌شود. قبل از اینکه این موضوع رسانه‌ای شده و سوالات توزیع شود گوشی همراه سیاوش یزدانی توسط مراقبان آزمون ضبط شد.

او ادامه داد: بر اساس قوانین سازمان سنجش به همراه بردن گوشی تلفن همراه به صورت خاموش هم تخلف است و استفاده از آن باعث تشدید مجازات می‌شود.

تعدادی از داوطلبان در حین تخلف شناسایی شدند

خدایی درباره میزان تخلفات در کنکور دکتری نیز توضیح داد: در آزمون دکتری ۹۹ تعدادی از داوطلبان در حین تخلف شناسایی شدند که این موضوع صورت جلسه شده است. این تخلفات به هیات بدوی تخلفات ارجاع شده و در آنجا مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس به رای گذاشته می‌شود.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری

رئیس سازمان سنجش درباره میزان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در کنکور دکتری نیز توضیح داد: شیوه‌نامه بهداشتی برای برگزاری کنکور ابلاغ شد و همه داوطلبان باید از ماسک استفاده می‌کردند. تمامی مسائل بهداشتی به داوطلبان و حوزه‌ها ابلاغ شده بود اما اینکه در کل روند اجرای یک پروژه ملی چند عکس منتشر شود که داوطلبی ماسک خود را برای چند لحظه پایین آورده که به عنوان مثال آب بخورد نمی‌شود کل روند آزمون را زیر سوال برد.

خدایی اضافه کرد: از همه حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها خواسته ایم که از فرآیند ورود داوطلب تا خروج آن‌ها فیلم تهیه کنند و برای سازمان ارسال کنند که از روز جمعه ۱۰ مرداد به تدریج بر روی سایت سازمان سنجش برای مشاهده عموم قرار می‌گیرد.

عکس سایر آزمون ها به کنکور دکتری منتسب شد

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: اتفاق دیگری که افتاده این است که از سایر آزمون‌ها و یا آزمون‌های قدیمی عکس منتشر می‌کنند و اظهار می‌کنند که کنکور دکتری ۹۹ سازمان سنجش است. نمی‌توان آن‌ها را صحت سنجی کرد.

واکنش رئیس سازمان سنجش به راحت بودن تقلب در کنکور دکتری

خدایی در ادامه درباره اظهارات برخی داوطلبان درباره راحت بودن تقلب نیز می‌گوید: این مسائل ادعاست و سایر داوطلبان اگر تخلفی در آزمون دیده‌اند با سند به سازمان سنجش گزارش کنند، این گزارش‌ها بررسی می‌شود و اگر تخلفی صورت گرفته باشد پیگیری می‌شود. یکی از فرآیندهای کنترل سازمان سنجش بر صحت سنجی و اعتبار گزارش‌های مردمی تخلف در آزمون است. اگر داوطلبی با تخلفی برخورد کرده گزارش کند، این مسائل را بررسی و در صورت تائید تخلف حتما با داوطلبان متخلف برخورد می‌کنیم.

با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی صحت و سلامت آزمون خدشه دار نشده است

او در ادامه بیان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صحت و سلامت آزمون خدشه دار نشده است. در این زمینه به میزان زیادی افراط شده است. اخبار نادرست و غیر مستند در این رابطه خیلی زیاد است. به عنوان مثال عکس آزمون استعداد درخشان که تجمع خانواده‌ها را رو به روی محل برگزاری آزمون نشان می‌دهد، به کنکور دکتری منتسب کردند؛ تا اطلاعات درست اعلام نشود نمی‌توان این اظهارات و عکس و فیلم‌ها را صحت سنجی کرد.

خدایی در ادامه تاکید کرد: از داوطلبان استدعا داریم اگر تخلفی دیده اند در گزارش تخلفات سازمان سنجش ثبت کنند تا به آن‌ها رسیدگی کنیم.

فرآیند تشخیص چهره در کنکور دکتری

رئیس سازمان سنجش در ادامه درباره تشخیص چهره در این آزمون و اظهارات برخی داوطلبان که می‌توان با توجه به رعایت فاصله اجتماعی برای تشخیص چهره در کنکورها افراد دیگری جز داوطلب حاضر شود نیز گفت: تشخیص چهره در کنکور دکتری حذف نشده بود و همانند سنوات قبل انجام شد. در این شرایط وقتی مراقبان نزدیک بشوند، داوطلبان می‌گویند شیوه‌نامه رعایت نشد و وقتی به داوطلب نزدیک نشوند شاهد اظهارات اینچنینی هستیم. در کل فضای مجازی حدود ۴ الی ۵ تصویر داوطلب بدون عکس و یک فیلم از بیمارستان طالقانی در حال دست به دست شدن است.

کد خبر 535932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    والا بخدا تو حوزه امتحانی ما که راکت و لوازم الکترونیکی در کار نبود .
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
      40 7
      خدایی اگر این طوره به سنجش بگید
  • سیامک جهانشاهی CA ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    واقعا دلیل این همه هجمه ناجوانمردانه به سازمان سنجش آموزش کشور رو درک نمیکنم. بنده در شهرم گرگان در ساختمان چمران دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مستقر بودم، از رفتار انتظامات درب نگهبانی تا مراقبین و دیگر زحمت کشان که جانانه تلاش کردن تا محیطی امن و همراه با آرمش برای داوطلبان فراهم کنن، کمال تشکر قدردانی میکنم.
    • داوطلب IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
      111 1
      یک راه ارتباطی بفرمایید تا من مستندات دیگر حوزه هارو بفرستم برات تا ببینی چ افتضاحی بوده!
  • GB ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    من که برای حفظ سلامت خانوادم شرکت نکردم در آزمون امسال. امیدوارم آن هایی که رفتند سر جلسه بعدا از کرده ی خود پشیمان نشوند.
  • هستی IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    137 3
    منم دانشگاه فنی خرم آباد امتحان دادم اصلا همچین چیزی نبود نه راکت نه لوازم الکترونیکی و نه بازرسی .....
    • احمد IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
      50 2
      سلام. ممنون از شما بنده هم واقعا خونده بودم و هزینه کرده بودم . بخاطر خانواده حضور پیدا نکردم . ممنون از شما .ان شاءالله سال بعد
  • الهام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    104 1
    در حوزه ی امتحانی ما که هیچ شیوه نامه بهداشتی وجود نداشت. حتی تعداد افراد رو هم کاهش نداده بودن. چهارصد نفر توی یه سالن سربسته بودیم. تازه ما دکتری بودیم و تعدادمون کم اما کنکور لیسانس چی بشه خدا رحم‌کنه
  • US ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    144 1
    والا نظر ریس سازمان سنجش زیاد مهم نیس چون گفتن ۹۵ درصد راضی بودن ک شرکت کنن ! پس ینی این امار هایی ک میده ب درد خودش میخوره ! و اما اینکه تا چه حدد پروتکل ها رعایت شده تو سبکه ۱ گفت نمره ۱۵ پس ینی کامل رعایت نشده ! و باید در چند روز آینده دید چند نفر مبتلا و مرگ و میر چطور خواهد بود
    • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      10 70
      چرند نگو
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    108 0
    منم ک تهران بودم چیزی ندیدم گوشیم خودم دادم و گرنه میتونستم ببرم
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    67 1
    آره جونه خودت پیام به رئیس سازمان سنجش دروغ گویی گناه کبیره است هیچکدوم از این حرفات درست نیست
  • سارا AE ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    65 4
    با سلام اقای خدایی ب والله قسم حداقل تو اتاقی ک من بودم تقلب شده و هر چ مراقب تذکر میداد قدرتش در حدی نبود ک اونا دس بردارن. دفترچه های اختصاصی و عمومی و هرکدوم و ۲۰ دقه زودتر از مد گرفتن ک بعدا خودشونم اعتراف کردن ک اشتباه کردن. خدایی مگه وقت ازمون چثده ک ایقد در حق ما اجحاف بشه؟؟؟؟ هر دقه برا ازمون حکم طلاست.
  • یه داوطلب IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    73 1
    خب به نظرم فقط ۴ ۵ تا عکس نبوده و یه تعداد زیاد عکس منتشر شده درصورتی که بردن گوشی مجاز نبوده و اگه اجازه بردن گوشی بود قطعا ۴۰۰ ۵۰۰ تا عکس پخش میشد بهتره مسیولان اشتباهات خودشونو قبول کنن و در پی رفع اونها باشن نه صرفن تهاجمی برخورد کنن
  • محمد IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    این همه هجمه به سازمان سنجش از طریق اکانت های فیک صورت می گیرداصلا کسانی هستند که داوطلب نیستند ولی نقش تخریب و زیر سوال بردن سازمان سنجش را هدف گرفته اند که برگزاری کنکور ما داوطلبین سراسری را با مشکل مواجه کنند.کرونا شده بخشی از زندگی ما باید با رعایت پروتکل های بهداشتی در موعد مقرر کنکور سراسری برگزار شود.دیگر فشار بر خانواده ها و فرزندانشان را به نام کرونا زیاد نکنند .یکسال زحمت و تلاش را نمی شود در دقیقه ی نود برایش تصمیم گرفت.یکی هم شرکت در کنکور اجباری نیست هر داوطلبی که حساسیت دارد شرکت نکند دیگران زحمت کشیده اند بی خوابی کشیده اند از میدان مبارزه ی علمی برای رسیدن به هدف عقب نمی نشینند.
    • علی IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      5 38
      دقیقا
  • فاطمه IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    96 15
    شما اقای وزیر سنجش خوب بلدی همه چی رو ماست مالی کنی کی سر جلسه کنکور گوشی میبردن الان واست عادی شده خوبه ماهم واسه سراسری میبریم
    • نهال IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      38 0
      دقیقا موافقم
  • خان IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    46 5
    برای ما سخت گرفتن وردی ولی سرجلسه میشد تقلب کرد ولی کلا همه بیحال بودن
    • احمدی ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      26 3
      ببر
  • حمید IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    6 47
    واقعا عالی رعایت کرده بودن حرف نداشت من دوست داشتن دو ساعت دیگه وقت بدهند ۲۰ بود سیستمهای سرمایشی مناسب فاصله ها عالی تو یک سالن ۲۰ نفر هم نزاشته بودن کسی هم ماسک و در نیورد اصلا فکر نمیکردم تحمل ماسک اینقدر راحت باش چون فضا مناسب بود موقعه ورود هم کسی هم تجمع نکرد درب ورودی کامل هم چک میکردن
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    62 10
    چرت و پرت میگه فقط! ی کلمه هم حرف درست و حسابی بلد نیست بزنه!
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    47 16
    من دیروز کنکور دکتری داشتم اثر انگشت نگرفتن بازرسی بدنی هم با راکت انجام شد با فاصله بودیم همه ماسک زده بودن سالن و کلاسا هم پر پنجره بود. البته میدونم همه جا اینطوری نبوده که رعایت بشه خیلیا هم راست میگن شرایط همه جا خوب نبوده فقط بعضی جاها
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    معلومه که این کارا را اونایی انجام دادن که هر روز دارن لغو کنکور را داد میزنن وتمام تلاششون را دارن میکنن. اینا فقط میخوان کشور را به هم بریزن ودشمن انقلاب وایران هستن به یاری خدا که شکست میخورن
  • زهرا IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    39 59
    عکسا قدیمی ان؟لابد مردم در سال های قبل هم ماسک میزدند..یکم عکسا رو نگا کنید ببینید بعضیا زدم بعضیا نزدن
    • کنکوری IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      38 1
      یعنی هر کس از حق خودش دفاع کنه دشمنه متاسفم با این طرز فکرت اینو بدون اگر حتی ی نفر از جوانان در ین آزمون ها جون خودشو لژ دست بده سرنوشت مملکت عوض میشه در ضمن شما یا مافیایی یا ناخواسته داری کمکشان میکنی
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    17 17
    سلام، خداقوت به دوستان سنجش. منم به عنوان یه داوطلب از شهر قزوین دانشگاه امام خمینی حوزه امتحانی مون بود، اما الحمدلله چیزی جز رعایت پروتکل های بهداشتی و نظم و تربیت از بدو ورود تا خروج از حوزه چیز دیگه ای نبود. بابت این هماهنگی ها و تلاش سترگ مسؤلان سازمان سنجش و دیگر دوستان دست اندرکار واقعا ممنونم.
  • مینا IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    7 31
    من در اهواز شرکت کردم و دانشگاه چمران بودم. و انصافا همه ماسک زدند و فاصله رعایت شده بود. باجه ای هم برای تحویل موبایل بود. الکل و این چیزها هم بود.
  • علی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    8 25
    والا ما که همه ماسک زده بودیم و باوجود ابنکه گرم بود کسی درنیاورد. هیچکس تخلفی نکرد و فاصله رعایت شده بود. ضمنا واقعا همراهی نبود. اصلا داوطلب دکترا با این سن و سال مگه همراه و والدین میخواد. من که ندیدم. من با ماشین شخصی رفتم اما اجازه ورود ندادند و گفتند با اتوبوس های دانشگاه باید درب حوزتون پیدا بشید. کلاسمون هم خلوت و بافاصله بود.
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    43 2
    اگه راکت بود پس چطور گوشی بردن؟