دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۹ مرداد ایده به تاخیر انداختن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آبان ماه را به خاطر شیوع کرونا مطرح کرد.

Trump

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دونالد ترامپ در توجیه پیشنهاد دوباره این ادعای دروغین را مطرح کرد که رای‌گیری گسترده از طریق پست از خانه که با توجه به شیوع گسترده کرونا در این کشور انجام می‌شود، باعث تقلب در انتخابات خواهد شد.

ترامپ این پیشنهاد نفاق‌برانگیز را در حالی در توئیتی در صبح روز پنجشنبه مطرح کرد که شمار تلفات ناشی از کرونا در این کشور از ۱۵۰۰۰۰ مورد گذشته است و آخرین آمار  مربوط به فصل جاری بدترین وضعیت اقتصادی از هنگام جنگ جهانی دوم را نشان می‌دهد.

ترامپ بدون ارائه شاهدی مدعی شد که «رای‌گیری گسترده از طریق پست» به «نادقیق‌ترین و پرتقلب‌ترین انتخابات در تاریخ» منجر می‌شود.

ترامپ با تاکید بر اینکه نتیجه این انتخابات «مایه شرمساری بزرگی برای آمریکا» خواهد بود، چشم‌انداز به تاخیر انداختن آن را مطرح کرد و در توئیتش نوشت:‌ «انتخابات را تا زمانی که مردم به طور مناسب، ایمن و بی‌خطر بتواند رای دهند، به تاخیر بیندازید؟؟»

بر اساس قانون اساسی آمریکا کنگره این کشور روز برگزاری انتخابات را تعیین می‌کند، نه رئیس‌جمهور و  چهره‌های مخالف بلافاصله پس از این توئیت این پیشنهاد را رد کردند. روز تعیین شده برای انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا ۳ نوامبر (۱۳ آبان) است.

مطرح شدن ایده به تاخیر انداختن انتخابات بوسیله ترامپ این نگرانی را ایجاد کرده است که او به این سادگی حاضر به ترک کاخ سفید نیست و ممکن است نبردی بر سر این موضوع در بگیرد که تمامیت دموکراسی آمریکا را به خطر بیندازد.

نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا نشان داده‌اند که محبوبیت ترامپ افت بسیاری کرده است و با فاصله زیادی پشت سر جو بایدن، رقیب دموکراتش قرار دارد.

کد خبر 535889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha