تعداد تخت‌های درمانی در دشتستان استان بوشهر جوابگوی نیازهای این شهرستان نیست و لازم است برای توسعه بیمارستان‌ها و افزایش تخت‌های درمانی در دشتستان تلاش بیشتری شود.

بيمارستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر،  یکی از کمبودها در استان بوشهر، ضعف در زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان است که تناسبی با ظرفیت‌های موجود در استان ندارد و انتظار خیلی بیشتر از این‌ها است.

دشتستان به عنوان وسیع‌ترین شهرستان و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های استان بوشهر با کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی روبرو است و نیازمند توجه بیشتری در این حوزه است.

دشتستان با وجود گستردگی فراوان و داشتن ۶ بخش و ۹ شهر، فقط یک بیمارستان عمومی دارد و در موارد خاص همچون شیوع کرونا، ضعف و کمبود بیمارستان در این شهرستان بیشتر احساس می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در راستای توسعه خدمات درمانی در دشتستان تلاش‌های گسترده‌ای را داشته‌ایم و طرح‌های خوبی نیز در دست اجرا است.

سعید کشمیری توسعه خدمات تخصصی در بیمارستان شهید گنجی برازجان را یکی از اقدامات دانست و اضافه کرد: در راستای تأمین تجهیزات مورد نیاز در این بیمارستان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی به افزایش تخت‌های ویژه درمانی در بیمارستان شهید گنجی اشاره کرد و افزود: تلاش شده تا توسعه بیمارستان و گسترش توان تخصصی در بیمارستان شهید گنجی بار مراجعه بیماران به بوشهر کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر احداث واحد جایگزین بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی ۱۷ شهریور در برازجان را بسیار مهم دانست و افزود: اسکلت این بیمارستان در مرحله اول دارای پیشرفت ۳۵ درصدی است.

وی ادامه داد: در حوزه خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و درمانگاه‌ها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و تقریباً هر دو ماه یک پروژه در دشتستان به بهره‌برداری می‌رسد. طی پنج شش سال گذشته ۵۰ پروژه درمانی در دشتستان تکمیل و افتتاح شده است.

کشمیری از تکمیل درمانگاه تخصصی و پلی‌کلینیک برازجان خبر داد و گفت: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه زیرساخت‌های درمانی در دشتستان استفاده می‌کنیم.

ساخت بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر نیز از تلاش گسترده برای بهبود خدمات درمانی تأمین اجتماعی در دشتستان خبر داد و اظهار کرد: تلاش گسترده‌ای برای توسعه بیمارستان مهر و افزایش خدمات درمانی این مرکز صورت گرفته است.

زهرا نویدی‌فرد با اشاره به اینکه این بیمارستان اکنون به عنوان بیمارستان تک تخصصی زنان و زایمان خدمات دهی می‌کند، افزود: توسعه این مرکز درمانی با توجه به نیازهای موجود و افزایش جمعیت بیمه‌شدگان ضروری است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود فضای درمانی در برازجان، این بیمارستان باید توسعه یابد و با حضور تیم کارشناسی، احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی مصوب شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۹، اعتبارات ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی بیمارستان مهر برازجان اضافه کرد: به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: درمانگاه تخصصی امام موسی کاظم (ع) برازجان نیز در سطح چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع در حال ساخت است که امیدواریم امسال تکمیل، تجهیز و افتتاح شود.

توسعه تخت‌های بیمارستان متناسب با نیاز امروز شهرستان یک ضرورت است و انتظار می‌رود این روند توسعه متوقف نشده و تا تأمین همه نیازهای شهرستان ادامه یابد.

کد خبر 535592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha