وزارت امور خارجه کره جنوبی از مذاکره مقامات این کشور با ایران درباره گسترش تجارت کالاهای بشردوستانه به ویژه در زمینه درمان خبر داد.

ایران کره جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که کره جنوبی قرار است درباره گسترش تجارت کالاهای بشردوستانه مانند دارو،  روز چهارشنبه با ایران مذاکراتی مجازی انجام دهد. کره جنوبی پیش از این نیز در ماه مه چنین محموله ای به ایران ارسال کرده بود. در این راستا، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده است که مذاکرات بر تطابق نیازهای ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با موارد قابل ارائه از سوی کره جنوبی معطوف خواهد بود. 

در این مذاکره لی سونگ هو معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی از طرف کره و محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو و مقامات بانک مرکزی نیز از طرف ایران حضور خواهند داشت.

پیش از این نیز کره جنوبی اعلام کرد که محموله پزشکی به قیمت ۵۰۰ هزار دلار به ایران ارسال خواهد کرد و در مرحله دوم این رقم به دو میلیون دلار می‌رسد که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در این ارتباط گفت: زحمت کشیده‌اند. ما چیزی حدود دو سال با کره جنوبی مذاکره داشتیم ولی کره‌ای‌ها در این زمینه به آمریکایی‌ها گوش می‌دهند و برای پرداخت بدهی‌شان منتظر پاسخ مثبت آمریکا بودند.

موسوی گفت: ۷ میلیارد دلار پول ملت ایران در کره است و آنها باید همان موقع به صورت مقتضی این پول را به کشور ما بازمی‌گرداندند ولی غفلت کردند و تاخیر داشتند ما بارها به آنها این موضوع را گوشزد کردیم که آن چه آنها درباره علت این تاخیر مطرح  می‌کند غیر قابل قبول است. ایران تحت هیچ گونه  تحریم بین‌المللی نیست و تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی است. بنابراین استناد کره‌ای‌ها به تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند ملاک عمل برای کره یا هیچ کشور دیگری باشد و ما خواهان بازپس‌گیری دارایی‌های خود هستیم.

وی گفت: اقدامی که کره‌ای‌ها اعلام کردند انجام می‌دهد، اقدام کوچک ولی مثبتی است که با تاخیر فراوان انجام می‌شود.

موسوی گفت: کره‌ای‌ها باید مراقبت کنند که روابط دیرینه دو کشور که در مقاطعی بر سر زبان‌ها بوده با دخالت کشورهای ثالث مخدوش نشود.

کد خبر 535575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha