تصفیه‌خانه فاضلاب شهر لردگان به عنوان سومین تصفیه‌خانه بزرگ استان چهارمحال و بختیاری امروز چهارشنبه ۸ مرداد با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افتتاح شد.

تصفیه خانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح این طرح، میران اعتبار هزینه شده در این طرح را ۳۸ میلیارد تومان اعلام کرد. احمدرضا محمدی ده‌چشمه گفت: این طرح از سال ۱۳۸۴ در ۲ بخش ساخت تاسیسات تصفیه‌خانه و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب آغاز شد و اینک ۴۴ هزار نفر در شهر لردگان و روستاهای اطراف آن از منافع این طرح بهره‌مند هستند.

محمدی ده‌چشمه ادامه داد: این طرح در این زمینی به مساحت ۲.۷ هکتار احداث با ۹۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرع جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده است.

به گفته وی، این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و با روش لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر به همراه اجرای خطوط انتقال به طول ۲.۱ کیلومتر در مدار مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و پیش‌بینی یک مدل ۳ هزار متر مکعبی نیز در آینده در این طرح ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ساخت این تصفیه‌خانه باعث ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر بطور غیرمستقیم شده است.

محمدی ده‌چشمه افزود: با اجرای این طرح علاوه‌بر افزایش کیفیت آب خروجی چشمه برم، به عنوان منبع اصلی آب شرب شهر لردگان، می‌توان امیدوار بود منابع آبی جدید و پایداری به میزان ۲ میلیون متر مکعب در سال در حوزه کشاورزی و صنعت به وجود آید که با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار در این ۲ حوزه برای مردم منطقه شود.

به گفته وی، افزایش سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های عفونی به دلیل جلوگیری از جاری شدن فاضلاب در سطح شهر از دیگر مزایای این طرح است، که ارتقای سطح زندگی شهری در این شهرستان را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 535468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha