پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حمله انتحاری به مرکز گزینش نیروهای پلیس در شمال‌غربی عراق، پنج‌شنبه ۲۹ مه ‌(۹ خرداد)، ۳۰ کشته و مجروح به جا گذاشت.

به گزارش آسوشیتدپرس در این حمله، یک بمب‌گذار خود را در میان داوطبان استخدام در پلیس عراق منفجر کرد که بر اثر آن ۱۶ نفر کشته و ۱۴ نفر مجروح شدند.

این حادثه در شهر سنجر در شمال‌غرب عراق اتفاق افتاد. هیچ فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما احتمال داده می‌شود القاعده مسئول این انفجار باشد.

پلیس شهر سنجر که نزدیک مرز سوریه قرار دارد اعلام کرده است دیگر هیچ نیروی امنیتی استخدام نخواهد کرد اما با این حال همه روزه داوطلبان زیادی برای پیوستن به پلیس به مراکز گزینش مراجعه می‌کنند. استخدام در پلیس و نیروهای امنیتی عراق با این که خطرات زیادی به همراه دارد به دلیل بحران بیکاری طرفداران زیادی در منطقه دارد.

کشته شدن ۱۲ شورشی در شمال بغداد

روز پنجشنبه تکریت در شمال بغداد هم شاهد آرامی‌ بود؛ درگیری میان گشتی‌های امنیتی عراقی و دسته‌ای از شورشیان در این شهر منجر به کشته شدن ۱۲ شورشی شد. این درگیری با حمله شورشیان به گشتی نیروهای امنیتی آغاز شد.

پلیس تکریت در این باره گفت شورشیان خود را در یک تانکر مخفی کرده بودند و با نزدیک شدند گشتی به آن آتش‌گشودند. در این درگیری‌ها یکی از شورشیان خود را منفجر کرد.

پلیس اعلام کرده است ۱۴ نفر در این تانکر بوده‌اند که در میان آن‌ها چند سودانی و اعراب غیر عراقی وجود داشتند.

کد خبر 53538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز