سخنگوی قوه قضاییه درباره سفر رئیس این قوه به لواسان توضیحاتی ارائه کرد.

اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان و  ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز هفتم مرداد ماه با اهالی رسانه که به صورت آنلاین برگزار شد در پاسخ به سوالی در خصوص بازدید رئیس قوه قضائیه از لواسان گفت: در کشور لواسان‌های متعدد داریم که همه آنها و توجه به تعدیات به آنها در همه استان‌ها مورد توجه قوه قضائیه قرار گرفته است.

موضوع تپه سرخه لواسان که یک مجموعه ۲۷ هکتاری بود به دلیل اشتباهات افراد سودجو و اشتباهات کارشناسان، ابتدا این اراضی متعلق به بیت‌المال در زمره استثنائات قرار گرفته بود که با ورود قوه قضائیه آرایی در این رابطه نقض شد و این مجموعه به بیت‌المال بازگشت. در البرز هم در زمینه تجاوز و ساخت و ساز غیر مجاز از ناحیه برخی افراد ذی‌نفوذ گزارشاتی واصل شده که دستورات لازم برای پیگیری صادر شده است. در قزوین در ارتباط با هفت سنگان هم قاضی ویژه تعیین شده است. تحقیقات پرونده تکمیل است و در آینده نه چندان دور رأی مقتضی صادر می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سفر ریاست قوه قضاییه به حوزه قضایی لواسان، بازدید از حوزه قضایی، دیدار با مقامات محلی و تشکیل جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال بیانگر اهتمام قوه قضاییه در جهت حفاظت و حراست از سرمایه های ملی کشور است و دارای این پیام است که قوه قضاییه در امر مبارزه با زمین خواری و تعدی و تجاوز به حقوق بیت المال جدی است. با تمام توان به میدان آمده و میدان را خالی نخواهد کرد و اجازه دست اندازی به ثروت عمومی کشور را نخواهد داد.

وی تاکید کرد: کسانی که مرتکب این اعمال شدند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

کد خبر 535147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha