سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

صبا احمدی، بانوی کارآفرین حوزه صنایع‌ دستی در سنندج با سرمایه اندک خود و رونق کارش توانست برای ۱۵ نفر از بانوان بیکار کردستانی اشتغال ایجاد کند.

معرق كاري

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، صنایع دستی یکی از حوزه‌های کاری پررونق و درآمدزا محسوب می‌شود که بانوان کارآفرین این حوزه با سرمایه اندک شخصی علاوه ‌بر کمک به ایجاد اشتغال و کسب درآمد؛ سنت اصیل و بومی را با نقش و نگارهای هنری احیا و برای آیندگان حفظ کرده‌اند.

صبا احمدی، بانوی کارآفرین حوزه صنایع‌دستی در سنندج که بیشترین فعالیت خود را به معرق‌کاری اختصاص داده و از سال ۸۴ وارد این عرصه شده است، می‌گوید: انگیزه برای هنر ذاتی است و با علاقه به این حرفه وارد شده‌ام و حدود ۱۵ سال توانسته‌ام انواع کارگاه‌های مختلف درزمینه صنایع دستی (چوب) نازک کاری، منبت‌کاری و معرق‌کاری داشته باشم.

وی با بیان اینکه اوایل فعالیت در این حوزه، کارم را با سرمایه کمی آغاز کرده‌ام، می‌افزاید: توانسته‌ام در این زمینه برای ۱۰ تا ۱۵ نفر از بانوان شغل ایجاد کرده و با همکاری یکدیگر انواع تولیدات خود را به بازار ارائه دهیم.

این بانوی کار آفرین صنایع دستی در سنندج بیان کرد: کار در زمینه صنایع چوب حس و حال بسیار خوبی دارد چراکه یک تکه از چوب که هیچ حس و حالی ندارد با کارکردن روی آن به آن جان می‌دهیم و اجرای طرح و سازه‌های مختلف، بر روی یک تکه چوب، بسیار لذت‌بخش است.

وی عنوان کرد: کار با صنایع چوب فقط مختص به توانایی آقایان نیست بلکه بانوان نیز می‌توانند بسیار قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر از آقایان، فعالیت داشته باشند و در این زمینه با موفقیت‌های زیادی دست یابند.

احمدی گفت: وقتی یک کاری تولید می‌شود هیچ ارتباطی به جنسیت ندارد، اکنون بنده با ۱۰ تا ۱۵ بانوی با استعداد در حال کار تولیدی هستیم و تولیدات خود را بازار ارائه داده و درآمدزایی می‌کنیم.

این بانوی کارآفرین کردستانی با بیان اینکه صنایع چوب و صنایع دستی بازار خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: در تولید محصولات چوبی به راحتی می‌توان اثر و کارهای خوبی خلق کرد و در بازار فروش نیز درآمدزایی خوبی داشت.

وی بیان کرد: نازک‌کاری استان کردستان در تمام ایران حرف اول را می‌زند پس قطعاً در زمینه‌های دیگر چوب نیز می‌توانیم به خوبی در جهان حرف اول را بزنیم.

احمدی تصریح کرد: به تمام جوانان استان کردستان اعم از بانوان و آقایان توصیه می‌کنم که اگر به کار صنایع دستی چوبی علاقه دارند و قصد درآمد زایی و ایجاد اشتغال دارند، فعالیت دراین حوزه مناسب است و یقیناً می‌توانند در این زمینه موفق شوند.

بانوی کار آفرین خطاب به مسئولان متولی صنایع دستی کردستان یادآور شد: امیدوارم با حمایت و پشتیبانی‌ در حوزه صنایع‌دستی بتوانیم ضمن ایجاد اشتغال، موجب درآمد و تولید بیشتر محصولات چوبی باشیم.

کد خبر 535065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha