دولت سوئیس اعلام کرد یک شرکت داروسازی سوئیسی نخستین معامله تحت کانال تجاری بشردوستانه جدید را با ایران تکمیل کرد.

ایران و سوئیس - پرچم

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: دبیرخانه امور اقتصادی دولت سوئیس در ایمیلی  تصریح کرد: تمایل داریم تاکید کنیم عملیاتی کردن تدابیر تجارت بشردوستانه سوئیس (SHTA)  در حال پیشرفت است و اینکه چند شرکت پیش‌تر تایید شده‌اند و شرکت‌های بیشتری نیز مشارکت خواهند داشت.

دبیر خانه امور اقتصادی دولت سوئیس اعلام کرده است معاملات بیشتر باید به زودی انجام شود.

دبیرخانه اقتصادی دولت سوئیس نام این شرکت داروسازی و ارزش این محموله را اعلام نکرد اما گفته شده است شامل یک داروی سرطان بوده که در درمان آهن زیادی به دنبال انتقال و تزریق مکرر خون به بیماران استفاده می‌شود.

ماری گابریل اینایشن فلایش، مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس، چند ماه پیش گفته بود که کانال مالی میان سوئیس و ایران، شروع موفقیت‌آمیزی داشته و ۵۰ شرکت برای تجارت از طریق آن ابراز علاقه کرده‌اند  و ما فکر می‌کنیم تعداد چنین شرکت‌هایی بیشتر خواهد شد.

مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس نیز در موضع‌گیری چند ماه پیش خود با اشاره به شیوع کرونا در ایران و مقابله با آن، گفت: اگر بتوانیم در آنجا (ایران) حمایتی به عمل آوریم و صادرات انجام شود، می‌توانیم مشارکت خوبی داشته باشیم.

آمریکا پیش‌تر مدعی شده بود این کانال مالی برای مبادله کالاهای کشاورزی و دارو با ایران از طریق سوئیس ایجاد و اجرایی شده است.

کد خبر 534796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha