همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان کردستان، ۱۶۵ هزار و ۱۱۳ نفر از افراد در تماس با بیماران مبتلای قطعی و محتمل به کرونا به منظور پیشگیری از انتقال بیماری قرنطینه خانگی شده‌اند.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، با توجه به اقـدامات انجـام گرفتـه در راسـتای پیشـگیری، درمـان و مقـابله با کـووید ۱۹ در حوزه بهداشت علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به‌عنوان واحدهای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، ۱۹ مرکز ۱۶ و ۲۴ ساعته تحت عنوان مراکز  منتخب کووید ۱۹  در سطح استان  به صورت اختصاصی وظیفه ارائه خدمات مرتبط با این بیماری به مراجعان را به عهده دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی غربالگری بیماری کرونا طی دو مرحله در استان انجام گرفت که در مرحله اول آن نزدیک به یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۱۲۳  نفر معادل ۹۴  درصد از کل جمعیت استان غربالگری شده‌اند.  

ابراهیم قادری اضافه کرد: در مرحله دوم از این برنامه هم تاکنون تعداد  یک میلیون  و ۶۲ هزار و ۵۸۷ نفر جمعیت بالای ۱۵  سال استان معادل ۸۹ درصد از نظر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ توسط مراقبان سلامت و بهورزان غربالگری شدند.

به گفته قادری، متعاقب معرفی سایت www.salamat.gov.ir برای انجام خودارزیابی بیماری کووید ۱۹ در افراد دارای علائم بیماری واجرای غربالگری در دو مرحله، بیش از  ۹۲ درصد این افراد در مرحله اول و ۸۳ درصد در مرحله دوم توسط تیم سلامت شاغل در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت پیگیری شده و اقدامات لازم برای آنها انجام گرفته است.

وی افزود: هنوز هم این سامانه فعال است و مردم با علائم مشکوک می‌توانند به این سایت مراجعه کرده و مشخصات خود را ثبت کنند تا همکاران سیستم بهداشتی آنها را پیگیری کنند.

تحلیل آخرین وضعیت کرونا در کردستان

وی با بیان اینکه وضعیت کردستان از نظر بیماری کرونا همچنان قرمز است، افزود: موج بعدی کرونا به کردستان تا چند هفته دیگر در صورت عدم رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قابل پیش‌بینی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: با وجود کاهش موارد بستری در روزهای اخیر اما وضعیت برخی شهرهای استان همچنان قرمز است.

 قادری  با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: در صورت بی‌توجهی مردم نسبت به عدم استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با موج شدیدتری از بیماری مواجه خواهیم شد.  

وی ادامه داد: با وجود کاهش آمار ابتلا، وضعیت استان همچنان قرمز است و تعداد مبتلایان در مقایسه با ماه‌های اول اپیدمی، ۲ برابر است.

قادری با بیان اینکه کردستان، روند سریع کاهش ابتلا به بیماری را داشت، اضافه کرد: این استان با همکاری مطلوب مردم توانست در عرض ۲۷ روز این بیماری را مدیریت کند این در حالی است که برخی استان‌ها، بیش از ۵۰ روز است که با این بیماری در حد گسترده، دست و پنجه نرم می‌کنند لذا همکاری مردم و هوشیاری آنها و استقامت مسئولان در راه مبارزه با این بیماری، کلید اصلی موفقیت در کنترل این بیماری است.

کد خبر 534727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha