دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با تائید وجود لکه‌های نفتی در ساحل این بندر گفت: منشاء این آلودگی هنوز مشخص نیست و نیاز به بررسی دارد.

ساحل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کامبیز عبداللهی اظهار داشت: لکه‌های نفتی در ساحل این بندر بر اثر مد دریا به خشکی رسیده و به صورت خمیر روی ماسه‌ها چسبیده ‌است که خطرات زیست محیطی برای آبزیان دریایی و کسانی که در دریا شنا می‌کنند به دنبال دارد.

وی افزود: بخش وسیعی از ساحل این بندر به این مواد آلوده شده و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از سمت شمال ساحل اردوگاه شهدای دانش‌آموزی، حدفاصل روستای چاهک به مال قاید، مال خلیفه تا ساحل گناوه لکه‌های نفتی تخمیر شده وجود دارد.

عبداللهی اظهارداشت: نمونه‌برداری از این لکه‌های نفتی انجام شده ‌است که برای بررسی بیشتر به مرکز استان بوشهر ارسال خواهد شد.

رئیس حفاطت محیط زیست گناوه  بیان کرد: اکنون مشخص نیست که منشا آلودگی از کجاست و چگونه به ساحل گناوه رسیده‌ است و اعلام دقیق این موضوع نیاز به بررسی دارد.

ساحل بندر گناوه علاوه بر این که در طول سال به ویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شنا کردن در فصل تابستان تبدیل شده‌ است که سرازیر شدن لکه های نفتی به این نقطه خطرات زیادی برای مردم در برخواهد داشت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی در کنار تاسیسات مهم نفتی واقع و نزدیک ترین شهر استان به  جزیره خارک است.

کد خبر 534623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha