چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: شرکت ای‌او‌ال برنامه‌ای را ساخته است که به برنامه‌نویسان خارجی امکان می‌دهد بتوانند برنامه‌هایی بر مبنای موتورهای جست‌وجوی ویدئویی این شرکت بسازند.

 این اقدام گامی است که ای‌او‌ال برای سایر خدمات آن‌لاین خود برداشته است، مثل پلات‌فرم پیام‌رسانی فوری AIM این شرکت. با عرضه این برنامه، ای‌او‌ال انواع اینترفیس برنامه‌نویسی APIs را عرضه می‌کند تا برنامه‌نویسان بتوانند تکنولوژی جست‌وجوی ویدئویی ای‌او‌ال را در سایر سایت‌های شبکه‌ای ادغام کنند.

تیم تراتل، قائم مقام بخش AOL Videoمی‌گوید، این برنامه‌ها می‌توانند به ایندکس ویدئویی ای‌او‌ال دسترسی یابند، جست‌وجوی keyword ارائه می‌دهد، نتایج را دسته‌بندی و فیلتر می‌کند، از RSS پشتیبانی می‌کند و جست‌وجوی کلیپ از روی طبقه‌بندی (browsing of clips by category) و یا کانال، tag یا کاربر را فراهم می‌آورد.

شرکت‌های اینترنتی مثل ای‌او‌ال انواع API را ارائه می‌کنند تا برنامه‌نویسان خارجی با انواع برنامه‌های add-in و خدمات بتوانند خدمات آن‌لاین خود را گسترش داده و پیشرفت کنند.
بخش ‌دیگری از این برنامه سیستم جدیدی است به نام ای‌او‌ال Director Account که به دارندگان ویدئو و ناشرین سایت امکان دهد به صورت اتوماتیک کلیپ‌های خود را در موتورهای جست‌وجوی ویدئویی ای‌او‌ال تغذیه کنند.

دسترسی به انواع API و سیستم تغذیه برای همه کسانی که مایلند، آزاد و مجانی است.
اطلاعات بیشتر در این باره را می‌توان از این سایت به‌دست آورد:

ای‌او‌ال اعلام کرده که در کامپیوترهای ساخت مایکروسافت که دارای سیستم عامل Media Center هستند و یا انواع کامپیوتر دارای ViiV Technology ساخت اینتل، این ویدیوهای آن‌لاین در دسترس قرار می‌گیرد. شرکت اینتل در ماه ژانویه اعلام کرد که این طرح برای ViiV به بالاترین سطح می‌رسد و در نتیجه در انواع لیست TV قابل مشاهده خواهد بود.

کد خبر 5342

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز