پویش «ازدواج جوانان با همراهی خیران» برای اهدای جهیزیه و کمک به زوجین در آستانه ازدواج در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شد.

ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی شنبه چهارم مرداد گفت: راه‌اندازی پویش «ازدواج جوانان با همراهی خیران» برای اهدای جهیزیه و کمک به زوجین در آستانه ازدواج یکی از برنامه‌های هفته ازدواج در این استان است.

حسن عزیزی با بیان این‌که شعار امسال هفته ملی ازدواج «ازدواج جوانان با همراهی خیران» است افزود: فرهنگ‌سازی ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار از اهداف برنامه‌های این هفته است.

مجمع خیرین ازدواج در خراسان‌ جنوبی سال ۹۴ شکل گرفت که به ‌دلیل نداشتن فعالیت، تعطیل شد و برای تقویت ساختاری مجمع به‌ دنبال اخذ مجوز از استانداری هستیم.  

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی راه‌اندازی کمپین «نه به جهیزیه سنگین در خراسان جنوبی» و همچنین تقدیر از زحمات و ایثار زوجین جوان جامعه پزشکی در مقابله با کرونا را از دیگر برنامه‌های هفته ملی ازدواج ذکر کرد.  

دوره‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج به صورت آنلاین انجام می‌شود و هرچند شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مجالس عروسی را لغو کرده، اما می‌توان به آن به عنوان فرصتی برای حذف مراسم پرهزینه و دست و پاگیر که در میان برخی خانواده‌ها مرسوم شده است، نگاه کرد.

عزیزی به پرداخت وام‌های ازدواج قرض‌الحسنه‌ ۵۰۰ میلیون ریالی ویژه زوج‌های جوان اشاره و اظهار داشت: سه ماه نخست امسال در خراسان‌ جنوبی ۶ هزار و ۳۳۸ نفر برای دریافت وام ازدواج ثبت‌نام کردند که سه هزار و ۳۶۹ نفر برای دریافت وام به شعب ۲۹ بانک عامل معرفی شدند و تاکنون یک هزار و ۷۴۸ نفر تسهیلات ازدواج را دریافت کرده‌اند.

 سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در اول ذی‌الحجه روز ازدواج نام دارد که امسال با اول مرداد و آغاز هفته ملی ازدواج همزمان شد. اول تا هفتم مرداد هفته ملی ازدواج نام دارد.

کد خبر 533968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha