بر خلاف اظهارات سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام، جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکایی در زمان رهگیری هواپیمای مسافربری ایرانی در ماموریت هوایی روتین نبوده‌اند و با تجاوز به آسمان لبنان اقدام به این رهگیری کرده‌اند.

هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نورنیوز، در پی اظهارات «بیل اوربان» سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام در خصوص رهگیری هواپیمای ایرانی، یک مقام مسئول گفت: بر خلاف اظهارات سخنگوی این سازمان، جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکایی در ماموریت هوایی روتین نبوده‌اند و با تجاوز به آسمان لبنان اقدام به رهگیری هواپیمای مسافربری ایرانی کرده‌اند.

او با کذب خواندن اطلاعات اعلام شده از سوی سخنگوی سنتکام که گفته بود جنگنده آمریکایی در آسمان سوریه و در مجاورت پایگاه «التنف» اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران کرده است گفت: رهگیری هواپیمای ایرانی توسط جنگنده آمریکایی در آسمان لبنان و در زمانی که هواپیمای مسافربری در حال کم کردن ارتفاع خود برای نزدیک شدن به فرودگاه بیروت بوده صورت گرفته است.

این مقام مسئول افزود: خلبان هواپیمای ماهان که در حال عبور از روت بین‌المللی بوده چندین بار به خلبانان جنگنده‌های آمریکای اخطار می‌کند که از هواپیمای مسافربری فاصله بگیرند اما پس از بی‌توجهی جنگنده‌های آمریکایی به اخطارها و تداوم مانورهای خطرناک در نزدیک هواپیمای ماهان، خلبان پرواز بر اساس دستورالعمل‌های پروازی برای خارج شدن از وضعیت خطرناک اقدام به کاهش شدید ارتفاع می‌کند.

‏ با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی این مقام مسئول می‌توان نتیجه گرفت که یا آمریکایی‌ها آگاهانه درباره محل دقیق وقوع این رخداد دروغ گفته‌ و به دنبال کتمان موضوع تجاوز به حریم هوایی لبنان هستند و یا سیستم فرماندهی و کنترل ارتش آمریکا به قدری نابسامان است که اطلاعات ناقص و یا دروغ به ستاد فرماندهی منعکس شده است.

کد خبر 533940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    53 4
    اگر چنانچه هواپیما در حال کاهش ارتفاع برای نشستن بوده. بسیار عجیب است که چرا مسافرین در بستن کمربند ایمنی کوتاهی نموده اند
    • ایرانی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      32 22
      هر دلیلی که باشد قطعا این رفتار امریکا مطابق معمول تروریستی بوده و با قدرت باید پیگیری شود
    • شایان IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      15 33
      دوست عزیز همه بلا استثنا کمربند داشتن اما کاهش شدید و ناگهانی ارتفاع باعث میشه کمربند شکم و دنده هارو بسیار محکم فشار بده و احتمال شکستن دنده ها در این مو قعیت وجود داره . حالت تهوع و عدم تعادل مساغرین هم مبتونه نتیجه این کار باشه البته ناگفته نماند که خلبان بسیار باتجربه بوده که در چنین شرایط حساسی چاره ای جز کاهش ناگهانی ارتفاع نبوده تا مبادا تصادف صورت بگیره .
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      24 3
      اون دوستی که میگه کمربندا بسته بوده واقعا ادم تعجب میکنه.احتنالا تا به خال هواپیما از نزدیگ ندیدی. زمان کم کردن ارتفاع تمام کمربند ها چک میشه و درب سرویس ها بسته میشه. اگه دقت کنی توی فیلم سر مسافران به سقف خورده و این نشون دهنده اینه که کمربند ها بسته نبوده پس در نتیجه هنوز هواپیما در حال کم کردن ارتفاع نبوده
  • TW ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    30 20
    ما نفهمیدیم این سیاستهای چند گانه برای چیست!؟اگر آمریکا دشمنست پس این انتطارات ازدشمن چیست!؟وقتی ما تره خرد نمیکنیم برای درخواستها وحرفهای دشمن،چگونه انتظار حرف شنوی داریم!؟
    • علی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      28 2
      این چه حرفیه؟؟ در هر صورت قوانین بین المللی باید رعایت بشه
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    17 9
    شایسته است تهران ضمن شکایت جدی و رسمی به ایکائو سفیر کشوری که در قلمرو آنان این رویداد اتفاق افتاده است را احضار و مراتب اعتراض رسمی خود را به آنان اعلام نماید
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    59 5
    فرزندان شما مسئولین در همین کشورهای مستکبر هستند
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    41 5
    طرف آمده ببینه زیر هواپیماتون چی بستید،
  • US ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    41 23
    کشورهای منطقه اسیر آمریکا شده اند.
  • حسین IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    17 3
    توی کامنتها اشاره کرده به شکستن دنده! مگه کمربند ماشینه! کمربند هواپیما فقط پاها رو نگه میداره!
  • دهقان IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    27 12
    باید اقدام متقابل علیه این اقدام تروریستی آمریکا صورت گیرد
  • علی اکبر معینی خادم العتره المحمدیه GB ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    15 5
    مرگ بر آمریکا