مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: استاد رسول‌بخش زنگی‌شاهی، نوازنده برجسته ساز قیچک امروز جمعه سوم مرداد به دلیل بیماری قلبی از دنیا رفت.

رسول‌بخش زنگی‌شاهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین مسگرانی روز جمعه ۳ مرداد اظهار کرد: استاد زنگی‌شاهی برجسته‌ترین نوازنده ساز قیچک بلوچستان است که در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر سال ۹۶ به عنوان چهره برتر قیچک ایران شناخته و از او تجلیل شد. استاد دارای درجه یک هنری (معادل دکتری) از شورای ارزشیابی کشور بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: استاد زنگی‌شاهی از جمله هنرمندان پیشکسوت و صاحب سبک در موسیقی نواحی سیستان و بلوچستان بود. آلبوم آثار زنده‌یاد زنگی‌شاهی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و انجمن موسیقی استان سال ٩٧ تولید شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: استاد زنگی‌شاهی چهره تکرارنشدنی نوازندگی قیچک بود که با اساتید برجسته‌ای چون ملا کمالان هوت، عبدالقادر رحمانی، ملا موسی و ملا کادر اجرا داشته است.

نصیر احمد ملازهی تصریح کرد: استاد زنگی‌شاهی شاگردان برجسته بسیاری در حوزه داخلی و بین المللی تربیت کرده که از جمله آنان عبدالغفور زنگی‌شاهی، احمد وطن‌خواه و صدیق زردکوهی را می‌توان نام برد.

کد خبر 533787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha