مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

۹۵ مورد کودک‌آزاری از ابتدای سال جاری تا آغاز تیرماه در سطح استان همدان گزارش و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

کودک‌آزاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این گزارش و شکایت‌ها مربوط به حوزه‌ها آسیب کودکان است و شامل نزدن واکسن، جا ماندن از تحصیل و تنها ماندن در خانه می‌شود. در این مدت ۸۷ پرونده همسر آزاری، سه پرونده سالمند آزاری، ۶ پرونده معلول آزاری و ۱۲ پرونده مربوط به سایر خشونت‌ها نیز تشکیل شده است.

در حال حاضر ۱۶۸ خانواده در سطح استان همدان در صف فرزند خواندگی یا امین موقت کودکان بی‌سرپرست هستند. سرپرستی کودکان بی هویت که پدر و مادر ندارند، به عنوان فرزندخواندگی و کودکانی که پدر و مادر آن‌ها در زندان هستند یا مشکلاتی دارند، به صورت امین موقت، به خانواده‌های دارای شرایط واگذار می‌شود.

براساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تاکنون، سرپرستی یک کودک به عنوان فرزند خوانده و چهار کودک دیگر نیز به عنوان امین موقت به خانواده‌های دارای شرایط واگذار شده است. این آمار برای سال ۱۳۹۸، پنج فرزند خوانده و ۱۱ امین موقت به ثبت رسید.

بر اساس آخرین آمار ۱۷۳ کودک بی سرپرست در ۱۴ مرکز شبانه روزی بهزیستی همدان نگهداری می‌شوند. از این تعداد ۱۸ کودک بین صفر تا سه سال، ۶ کودک بین سه تا ۶ سال، ۶۹ کودک بین ۶ تا ۱۲ سال و ۹۹ تن دیگر در مراکز ۱۲ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند.

در کنار این کودکان به ۲۵۰ خانواده‌ای که کودکان امدادبگیر را نگهداری می‌کنند، علاوه بر مبلغ ۱۰۸ هزار تومان یارانه معیشتی، ماهانه مبلغ ۶۵۰ هزار تومان کمک هزینه پرداخت می‌شود.

همچنین سال گذشته ۱۷۰ مورد کودک خیابانی شناخته و به شکل‌های مختلف از آن‌ها حمایت شد. در سال جاری نیز ۲۸ مورد کودک خیابانی شناسایی و نزدیک به یک هزار و ۲۵۸ خدمت به این کودکان و خانواده‌های آن‌ها پیشکش شد.

کد خبر 533680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha