پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

سینماهای استان کردستان از عصر روز اول مرداد ۹۹ فعالیت خود را پس از پنج ماه وقفه و تعطیلی به دلیل بیماری کرونا از سر گرفتند.

سينما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، همه سینماهای‌ کردستان ‌اقدام‌های لازم برای بازگشایی سالن‌های خود را انجام داده و دستورهای لازم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به آنها ابلاغ شده است. رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به خسارت سنگین وارده به سینماهای کشور و استان به‌دلیل تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا افزود: بخش فرهنگ و هنر از بخش های بسیار زیان دیده کشور در این دوران محسوب می‌شود.

امین مرادی‌ با اظهار امیدواری از اینکه با استقبال خوب مردم، سینماهای استان به شرایط عادی خود برگردند، اظهارکرد: از زمان بازگشایی سالن‌های نمایش به طور کامل ضد عفونی شدند و تمهیدات لازم بهداشتی در پردیس سینمایی بهمن سنندج و آزادی بیجار انجام شده است.

مرادی با اشاره به دستورهای بهداشتی برای بازگشایی سالن‌های سینمایی یادآور شد: در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است و لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار، فاصله‌گذاری ایمن رعایت شود.

وی استفاده از ماسک را در زمان حضور در سالن های سینمایی برای تماشاچیان و کادر سینما الزامی دانست و تاکید کرد: در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه‌کنندگان، ضد عفونی کامل سینما و سالن‌ها طبق دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت هر روز یک بار از برنامه‌هایی است که در سینماهای استان انجام می‌شود.

مرادی در خصوص نحوه فعالیت بوفه سینماها گفت: بوفه‌ سینما موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به ‌صورت فله نیستند.  

رئیس حوزه هنری استان کردستان اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد با رعایت کامل موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی و اکران فیلم‌های روز و مطرح، اطمینان خاطر لازم برای مخاطبان را فراهم کنیم و دوران شکوفایی سینماها را در پیش از شیوع ویروس کرونا را در مقطع زمانی کوتاه با همکاری علاقه‌مندان فهیم به سینما باز گردانیم. با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما حدود ۲ میلیارد تومان خسارت به بخش سینمایی استان کردستان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان سه سینمای فعال و پنج سالن و یک هزار و ۳۷۵ صندلی دارد، اضافه کرد: ظرفیت‌های سینمایی استان با برنامه های حوزه هنری در آینده نزدیک چند برابر شده و به پنج سینما با ۱۷ سالن و بیش از ۲ هزار صندلی خواهد رسید.  

بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی مشروط به رعایت دستورهای بهداشتی و استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت از اول تیر می‌توانستند فعالیت خود را از سر بگیرند؛ که با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا در کردستان بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا سینماهای استان همچنان تعطیل اعلام شد.

کد خبر 533618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha