هادی ‌غفاری گفت: عملکرد آنهایی که با حمایت جبهه اصلاحات به مجلس دهم رفتند به قدری بد بود که اصلاح‌طلبان نه تنها شانس‌شان برای پیروز شدن در انتخابات به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده است، بلکه حتی دخالت مستقیم آقای خاتمی هم نمی‌تواند مردم را به شنیدن حرف آنان ترغیب کند.

هادی غفاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد آنلاین‌ اصلاح‌طلبان چرا به این شرایط دچار شدند؟ اصلاح‌طلبان برای رها شدن از وضعیت فعلی چه کاری باید انجام دهند؟ و در آخر اینکه اصلاح‌طلبان می‌توانند حضوری جدی در انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشند؟

هادی‌ غفاری، عضو مجمع نیروهای خط امام، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در شرایطی به سر می‌برند که هیچ شانسی برای برنده شدن در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند. به همین دلیل آنها باید از همین امروز با بررسی وضعیت موجود، چاره‌اندیشی کنند که چطور می‌توانند دوباره به عرصه مدیریت کشور برگردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: البته ذکر این نکته ضروری است که هر جریان سیاسی‌ای برای شرکت در انتخابات باید بتواند نیروهایی را در معرض رأی مردم قرار بدهد که مدافعان فکر و اندیشه‌ آن تفکر باشند، نه اینکه مثل انتخابات ۹۴ نیروهای دیگران را در لیست بگذاریم و نتیجه‌اش همینی شود که الان می‌بینیم.

او همچنین تصریح کرد: در واقع عملکرد آنهایی که با حمایت جبهه اصلاحات به مجلس دهم رفتند به قدری بد بود که اصلاح‌طلبان نه تنها شانس‌شان برای پیروز شدن در انتخابات به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده است، بلکه حتی دخالت مستقیم آقای خاتمی هم نمی‌تواند مردم را به شنیدن حرف آنان ترغیب کند.

غفاری ادامه داد: البته اشکالی به آقای خاتمی وارد نیست. مثلاً در سال ۱۴۰۰ اگر آقای خاتمی هم دوباره سفارش به رأی دادن کند، مردم پیش خود می‌گویند، قبلی‌ها چه کردند که ما بخواهیم به فرد دیگری رأی بدهیم؟

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی توضیح داد:‌ این توضیح‌ها نشان می‌دهد در هر کشور هر نهادی باید قدرت اجرایی خودش را داشته باشد و بتواند برنامه‌هایش را بدون هیچ مانع‌تراشی‌ای اجرایی کند. تا این ضعف بزرگ در کشور برطرف نشود نمی‌توان از دولت‌ها یا مجلس‌های مستقر توقع زیادی داشت.

هادی غفاری در پایان گفت: به احتمال زیاد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در فضای سردی برگزار خواهد شد.

کد خبر 533557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    15 1
    رای بدیم که اینبار دلار بشه 50 هزارتومان
  • علی TR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    17 3
    در شخصیت یک روحانی درست نیست اینطور روی صندلی نشستن
  • امین IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    17 2
    هم اصلاح طلبان و هم اصواگرایان اعتبار خود را از دست داده اند.
  • سید جواد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    18 0
    سلام لطفا وقتی عکس میگیرید اینقدر خودتون را وا ندید
  • ناشناس IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    4 2
    درآمدهای ساختمان الهادی کجامیرود؟
  • علیرضا نیکرو IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 4
    اصلاح طلبان ایران در جمهوری اسلامی قدرتی ندارن
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 4
    بنده خدا شاید کمردرد داره که اینطور نشسته بهش خرده نگیرید