سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۶
۰ نفر

نابسامانی قیمت و عرضه پودر شوینده که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شده بود، با تصمیم اخیر وزرای عضو کمیسیون ماده یک مبنی بر حذف یارانه و کاهش سود بازرگانی واردات این کالا بار دیگر تشدید شد.

به گزارش خبرنگار ما، در شرایطی که آثار ناشی از کاهش عرضه پودر شوینده به‌دلیل پرداخت نشدن یارانه‌های کارخانه‌های تولیدی تا چندی پیش در بازار نمایان بود  و پودر ماشین لباسشویی در بیشتر فروشگاه‌های سطح شهر عرضه نمی‌شد، تصمیم اخیر دولت مبنی بر حذف یارانه این کالا و تخصیص آن به شیر و لبنیات موجب کمبود و افزایش قیمت پودر شوینده دستی و به ویژه پودر ماشینی در بازار شده است.

ناهماهنگی دستگاه‌های متولی تولید و تنظیم بازار پودر شوینده و اعلام یکباره خبر حذف یارانه و کاهش سود بازرگانی واردات پودر شوینده بار دیگر موجب شده تا مسئولان ذی‌ربط نابسامانی کنونی بازار را ناشی از هجوم دلالان و واسطه‌ها به بازار و جمع‌آوری و ذخیره‌سازی‌ این کالا قلمداد کنند.

یک مقام مسئول در وزارت بازرگانی گفت: متأسفانه انتشار ناگهانی خبر حذف یارانه پودر شوینده بدون هماهنگی و یکباره از سوی وزارت صنایع موجب به هم خوردن تعادل بازار پودر و کمیابی آن شده است.

کمیسیون ماده‌یک در تصمیم اخیر خود برای افزایش توان رقابتی کارخانه‌ها، حمایت از مصرف کننده، افزایش عرضه و رفع نابسامانی بازار این کالا یارانه پودر شوینده را حذف و به شیر و لبنیات تخصیص داد. همچنین سود بازرگانی واردات پودر شوینده ماشینی و دستی با بسته‌بندی 5 کیلو گرمی از 26 به 16 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 53353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز