تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۵ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۲۲ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از ۳۱ تیر تا اول مرداد ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۳۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر رسید. وی گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی ادامه داد: ۳۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تاکنون ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک به‌ویژه هنگام خروج از منزل و حضور در مکان‌های عمومی و سرپوشیده، افزود: مانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • شمار مبتلایان در عراق به مرز ۱۰۰ هزار نفر رسید

وزارت بهداشت عراق از افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا و ثبت ۹۲ مورد فوتی دیگر در این کشور خبر داد. به گزارش تسنیم به نقل از السومریه نیوز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق به مرز ۱۰۰ هزار نفر رسید.

براساس گزارش وزارت بهداشت عراق، طی یک شبانه‌روز گذشته ۲ هزار و ۷۰۶ مبتلای جدید به ویروس کووید۱۹ و ۲ هزار و ۱۹۷ بهبودیافته و همچنین ۹۲ مورد فوتی جدید به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، آمار کل مبتلایان به ۹۹ هزار و ۸۶۵ نفر رسیده است. همچنین ۶۷ هزار و ۱۴۷ مبتلا نیز سلامت جسمانی خود را بازیافته‌اند. همچنین آمار کل جان‌باختگان به ۴ هزار و ۴۲ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 533517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    6 0
    متاسفانه بزرگان کشوروصداوسیما ازهمون ابتدا سعی کردند ویروس رادرنظرمردم ساده وکم خطرجلوه بدن که الحق و والانصاف توان مورد موفق عمل کردند ونتیجه این موفقیت به قیمت ازهم پاشیدن زندگی حداقل 200نفر درروز شده واین خسارت جبران ناپذیر راباهیچ جمله ای نمیشه توصیف کرد