پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
۰ نفر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه شاهد شیوع ویروس کرونا در روستاهای ییلاقی استان هستیم اعلام کرد: تمامی مسئولان روستایی و عشایری مازندران باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آگاه‌سازی مردم اقدام کنند.

ستاد مقابله با کرونا آمل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین حسن‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا در آمل با بیان این که این دوره از بیماری، روستاییان و ییلاقات را نیز درگیر کرده است، گفت: بخشداران و دهیاران نسبت به جلوگیری از برگزاری مراسم‌ها و ورود و خروج افراد در روستاها و ییلاقات کنترل لازم را انجام دهند و اقدامات لازم برای کاهش ترددها به ییلاقات در روزهای آتی را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه در مراکز صنعتی و کارگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی بالای ۸۰ درصد رعایت می‌شود، افزود: به نظر می‌رسد عامل اصلی شیوع بیماری در این شهرستان برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا بوده است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه تالارها و مراکز پرتراکم و پرتجمع کانون اصلی گسترش بیماری کرونا هستند اظهار کرد: در این اماکن زیر ۲۰ درصد اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

حسن‌نژاد با بیان اینکه باید تصمیم جدی برای قطع زنجیره انتقال بیماری گرفته شود تا مردم باردیگر احساس آرامش خود را به دست بیاورند، افزود: باید در این رابطه برخی از رفتارها که موجب سرعت انتقال بیماری می‌شود را کاهش بدهیم و با اتکاء به ظرفیت‌های شهرستان گام برداریم.

وی افزود: باتوجه به شرایط فوق حاد در شهرستان آمل تمام بانک‌ها و ادارات با حداقل ظرفیت ممکن نسبت به خدمات‌رسانی به مردم اقدام کنند و برای حفظ سلامت مردم و همکاران و با استناد به کاهش مصرف برق در ساعات پیک مصرف برق دورکاری و حتی با رعایت یک سوم و کاهش نیرو کارها را انجام دهند و شهرداری‌ها نیز با حداقل نیرو خدمات رسانی کنند.

معاون سیاسی استاندار مازندران گفت: تعطیلی بازار نیز به گونه‌ای باشد که مردم کمترین حضور را در اماکن همگانی شهرستان داشته باشند.

شهرستان آمل  یکی از ۱۳ شهرستان با وضعیت قرمز در مازندران است که طی  دو هفته اخیر با سیر صعودی بیماران کرونایی در این شهرستان بیماران بستری  از مرز ۴۵۰ نفر عبور کردند.
 

کد خبر 533483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha