همه واحدهای ناتمام مسکن مهر در استان کردستان که مشکل حقوقی ندارند، تا پایان سال ۹۹ تعیین تکلیف می‌شوند.

مسكن

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از خبرنگاران جوان، ۳۸ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن مهر برای استان کردستان تعریف شد که یک هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی آن تاکنون تکمیل نشده است. تاکنون از مجموع ۳۸ هزار و ۱۸۰ واحد مسکن مهر کردستان ۳۶ هزار و ۲۶۲ واحد به متقاضیان تحویل شده و یک هزار و ۶۷۰ واحد باقیمانده نیز به طور میانگین از پیشرفت ۸۵ درصد برخوردار است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت ۴ هزار و ۲۰۰ واحد است که این واحدها در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخته و به متقاضیان تحویل داده شد.

عرفان مرادی با اشاره به اینکه مشکلات حقوقی واحدهای مشکل دار نیز از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود، افزود: بیشترین واحدهای مسکن مهر که تاکنون تکمیل نشده ۵۶۰ واحد در سنندج، ۲۸۸ واحد در بانه و ۸۷ واحد در قروه است. ضمن اینکه واحدهای ارغوان زاگرس و سپیده بهاران به‌دلیل مشکلات حقوقی همچنان بلا تکلیف مانده‌اند.

مرادی اضافه کرد: مهم‌ترین دلیل تاخیر در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر افزایش قیمت مصالح ساختمانی است که پیمانکاران را برای تامین مصالح و نیروی کار و تحویل این واحدها با مشکل مواجه کرده است.

او یادآور شد: اکیپ‌های اجرایی برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر در این استان تلاش دارند تا پایان سال ۹۹ پرونده این پروژه‌ها بسته و واحدها تحویل متقاضیان شود.

کد خبر 532998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha