سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

سال‌هاست که مسئولان استان کردستان کمبود نیروی ماهر و آموزش‌دیده کاربردی را از عوامل بالا بودن آمار بیکاری در کردستان می‌دانند.

بيكاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گسترش فعالیت‌های مهارت‌آموزی کاربردی را بهترین روش برای پایان دادن به شاخص‌های منفی استان‌های کمتر توسعه یافته دانست و بیان کرد: باید از مدل‌های قبلی مانند توسعه تحصیلات آکادمیک نظری و توجه صرف به ایجاد کارخانه‌های بزرگ کمی عقب‌نشینی کرد چراکه این موارد در دنیا در حال منسوخ شدن است.

سید کمال حسینی عنوان کرد: کردستان به‌دلیل بهره‌مندی از پتانسیل‌های توسعه در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، شیلات، معادن و داشتن نیروی انسانی جوان و بازماندن از روند توسعه، بیش از سایر مناطق کشور مستعد پذیرش برنامه‌های مهارت‌آموزی است و هر گونه کم‌کاری سبب سبب از دست رفتن حجم بزرگی از این منابع می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با بیان اینکه سال‌هاست که مسئولان استان کمبود نیروی ماهر و آموزش‌دیده کاربردی را یکی از عوامل بیکاری در کردستان می‌دانند، افزود: گرچه این یک ضعف و واقعیت بوده اما برای استقبال جوانان از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، نیاز به تامین تمام بسترها و امکانات است چراکه بسیاری از بیکاران کردستانی به سبب فقر مالی امکان تامین هزینه‌های دوره آموزشی از قبیل کرایه تردد و بی‌درآمدی چند ماهه را ندارند.

به گفته وی، در این شرایط نقش سازمان‌ فنی و حرفه‌ای به‌عنوان متولی اصلی مهارت‌آموزی و سوق دادن جوانان به سمت تولید کالاهای مدرن و قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی و صدور مهارت، بیش از سایر نهادهاست و برای عمل به رسالت نیاز به حمایت‌های ویژه دولت دارد.

حسینی با ابراز اینکه اتاق بازرگانی به‌عنوان یکی از متولیان عرصه تجارت آماده همکاری با تمام نهادهای فعال در توسعه است، یادآور شد: از مدت‌ها قبل با متولیان سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان برای راه‌اندازی کارگاه‌های مشارکتی آموزش های مهارتی رایزنی کرده و امیدواریم این برنامه‌ها به صورت کامل اجرایی شود.

کد خبر 532924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha