بانک مرکزی اعلام کرد: اعطای هرگونه تسهیلات به اشخاص صرفاً پس از تکمیل اطلاعات درخواستی در سامانه متمرکز الکترونیکی تسهیلات و تعهدات (سمات) و دریافت شماره پیگیری از سامانه مذکور، مجاز خواهد بود.

بانك مركزي هوم پيج

به‬ گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بر اساس بخشنامه روز گذشته بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور، اعطای هر گونه تسهیلات به اشخاص حقیقی‌ / حقوقی صرفاً پس از تکمیل اطلاعات درخواستی در سامانه متمرکز الکترونیکی تسهیلات و تعهدات (سمات) و دریافت شماره پیگیری از سامانه مذکور، مجاز خواهد بود.

در متن این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۴۲۱۶۲‌.۹۸ مورخ ۱۳۹۸.۲.۱۵ به منظور تقویت نظارت بر کمیت، کیفیت و نحوه مصرف تسهیلات اعطایی نظام بانکی، به اطلاع می‌رساند اعطای هر گونه تسهیلات به اشخاص حقیقی‌ / حقوقی صرفاً پس از تکمیل اطلاعات درخواستی در سامانه متمرکز الکترونیکی تسهیلات و تعهدات (سمات) و دریافت شماره پیگیری از سامانه مذکور، مجاز خواهد بود.

لازم به ذکر است بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند کنترل‌های داخلی مقتضی برای حصول اطمینان از اجرای مراتب فوق را پیاده سازی و اجرا نمایند و بدیهی است در صورت قصور، با متخلفان حسب مقررات قانونی برخورد خواهد شد. ‌

کد خبر 532912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha