دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از ایثار و شجاعت جوانی که ۱۱ زن و یک کودک را در حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا نجات داد، قدردانی کرد.

محسن رضایی و عنایت آزغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز یکشنبه ۲۹ تیرماه میزبان «عنایت آزغ» بود و از ایثار و شجاعت این جوان در نجات ۱۱ زن و یک کودک در حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا قدردانی و یک جلد کلام الله مجید به وی اهدا کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از این جوان به غیرت مردان ایل بهمئی اشاره کرد و گفت: سپاسگزار شما هستیم که کاری انسانی و انقلابی انجام دادی. داستان غیرت تو نشان دهنده وجود انسان دوستی در سرشت و گوهره پاک توست.

وی با شنیدن روایت این جوان از شامگاه حادثه کلینیک سینا گفت: ما از شما تشکر می‌کنیم که جان خود را کف دست گرفتی و چندین طبقه را در آتش و انفجار بالا رفتی و هموطنانت را رها نکردی.

در این دیدار عنایت آزغ با شرح حادثه گفت: در کنار خیابان مشغول دستفروشی بودم که متوجه آتش و دود شدم. وسایلم را رها کردم و به سوی ساختمان در حال حریق دویدم. آتش به سقف‌های کاذب رسیده بود و کپسول‌های اکسیژن را احاطه کرده بود. ورودی جلوی ساختمان به خاطر حجم آتش و انفجار کپسول‌ها مسدود بود. از محلی که قبلاً بلد بودم وارد شدم و چند زن که یکی باردار بود و یک کودک و یک مرد بیهوش را در طبقه چهارم آنجا دیدم. ابتدا سعی کردم با دست خالی شیشه‌ها را بشکنم که مجروح شدم. به وسیله یک آهن، شیشه‌ها را شکستم و دود خارج شد. از پنجره‌ها بالا رفتم و خودم را به آنها رساندم. توانستم چند نفر را به پشت بام برسانم و از آنجا به ساختمان مجاور منتقل کردم و خیلی متاسف شدم که دو نفر را نتوانستم نجات بدهم. دوست داشتم از جان خودم بگذرم تا همه را نجات بدهم.

وی خطاب به محسن رضایی گفت: من یک عمر دوست داشتم شما را از نزدیک ببینم. از دیشب که خبر این دیدار را به من دادند، ثانیه شماری می‌کردم تا خدمت برسم. برای من شما و سردار سلیمانی، الگو بودید. شجاعت را از شما قهرمانان یاد گرفتیم.

رضایی در این دیدار همچنین با پدر عنایت آزغ به گفتگو نشست و ضمن جویا شدن از احوال مردم ایل بهمئی گفت: الحمد الله بهمئی ها، نام نیکی از خود در همراهی با انقلاب اسلامی، نظام و امام و رهبری به جای گذاشته اند. تربیت این شیرمرد را به شما تبریک می‌گویم و از شما می‌خواهم که سلام من را به مردم آن منطقه برسانید.

کد خبر 532683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد باقری IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    3 7
    با تشکر از جناب آقای رضایی که حضور در خانه این برادر بزرگوار وقهرمان که توانست جان چند نفر از مردم خوب عزیز را نجات بدهد شخصن از جناب آقایی دکتر محسن رضایی تشکر به عمل می آوریم که به این عزیزان روح و توان بخشی می بخشد واین ایثار وفداکاری را می توان در وجود تک تک جوانان عزیز کشور ما پیدا کنیم امیدوارم دولت محترم و مصلحت نظام از این جوانان حمایت بعمل بیاورد با تشکر از جناب دکتر محسن رضایی
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 1
    درود بر شیرمرد بهمئی عنایت آزغ
  • احسان IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    1 1
    درود بر قوم لر خصوص ایل بهمِِِِِی
  • سیدرضا IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 0
    آفرین برشماعزیزه ایرانی
  • احمد IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    6 0
    سلام. ای کاش اقای رضایی علاوه بر هدیه معنوی یک هدیه مادی به این شیر مرد غیور می داد تا زندگیشو سرو سامان میداد.
  • عبدالله IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    11 1
    ای کاش این روزها که بداخلاقی ها الگو شده حرکت های اینچنینی باب شود و از کسانی که به هر نحوی جان و مال و آبروی خود را برای دیگران یا حفظ بیت‌المال یا یا به خطر می اندازند تقدیر و نشان لیاقت داده شود قبل از اینکه دیر تر شود.
  • ن DE ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 0
    سردار پاسدار محسن رضایی عزیز شما یکی از یادگار های نظام و انقلاب وایرانید.سایه اتان مستدام باد.دوست داریم
  • امین خواجوی IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 0
    درود بر سردار رضایی مرد بی ادعا و فداکار درود بر شرفت ای بزرگمرد
  • علیرضا نیکرو IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 1
    محسن رضایی ریاست جمهور آینده
  • کرمانشاهی IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 0
    با سپاس از آقای رضایی ممنون که به برادر عزیزمان آقای آزغ سر زدید.