مشترکان خانگی و تجاری (سایر مصارف) شهری و روستایی که بر اثر مشکلات جریان برق دچار ضرر مالی و جانی شده‌اند، ‌از طریق شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد با توانیر خسارت می‌گیرند.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مشترکان بخش‌های خانگی و تجاری شهری و روستایی چنانکه تا پایان شهریور ۹۹ در اثر جریان برق در عرصه و اعیان ملک خود دچار ضرر و زیان مالی و جانی شوند میتوانند با مراجعه به سایت bime.tavanir.org.ir ثبت‌نام کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه این موضوع شامل خسارت به لوازم خانگی، آتش‌سوزی، نقض عضو و ضرر جانی(مرگ) می‌شود، افزود: مشترکان می‌توانند با وارد کردن کد ملی، شناسه قبض، الصاق کردن فاکتور معتبر از تعمیرکار مجاز(نمایندگی مجاز)، کپی کارت ملی یا شناسنامه، تصویر قولنامه یا سند مالکیت یا اجاره نامه در سایت ذکر شده برای دریافت خسارت اقدام کنند.

کوهسار رسولی‌تبار با بیان اینکه لازم است مشترکان آخرین صورتحساب برق مصرفی حود را پرداخت کرده باشند، یادآور شد: چنانچه انشعاب برق مشترک زیان‌دیده دارای هرگونه موارد غیرمجاز در کنتور باشد مشمول جبران خسارت نخواهد شد.

شرکت توزیع برق از طریق شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد با توانیز تا سقفی معین، خسارت هر یک از موارد لوارم برقی، آتش سوزی، نقض عضو و خسارت جانی یا فوتی را جبران می‌کند.

هدف از ایجاد سامانه مذکور، انجام بانک اطلاعاتی منظم است تا در مرداد یا شهریور پس از آنکه بیمه‌گر از سوی شرکت توانیر مشخص شد، اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان در اختیار شرکت بیمه‌گر قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: شرکت بیمه‌گر مستقر در استان کردستان که دارای شعب در شهرستان‌ها خواهد بود، مکلف می‌شود در چارچوب قرارداد در مدت کمتر از یک ماه تا سقف مشخص شده برای هر یک از موارد چهارگانه پس از بررسی مدارک و در صورت عدم انطباق با مفاد قرارداد جبران خسارت کند.

رسولی‌تبار یادآور شد: براساس مفاد قرارداد سال‌های گذشته شرکت بیمه‌گر با توانیز، این جبران خسارت شامل بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، صاعقه و لوازم برقی لوکس مثل آیفون، تبلت، کامپیوتر، لپ تاپ، شارژر و وسایل برقی آرایشی، بهداشتی و لامپ نمی‌شود.

وی افزود: چناچه مشترکان خانگی و تجاری شهری و روستایی در اثر جریان برق دچار آتش‌سوزی شوند، گزارش آتش ‌نشانی برای تشکیل پرونده نیاز است، همچنین در صورت خسارت جانی علاوه بر داشتن صورت‌جلسه دستگاه‌های امینتی، گواهی پزشکی قانونی برای تشکیل پرونده ضروری است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار کرد: ثبت نام زیان دیدگان به منزله تعهد برای جبران خسارت نیست بلکه در حال حاضر بانک اطلاعاتی تشکیل و پس از مشخص شدن شرکت بیمه‌گر، اطلاعات ثبت شده برای بررسی مدارک در اختیار شرکت مذکور قرار می‌گیرد و در صورت تطبیق با چارچوب قانونی معین شده، خسارت پرداخت می‌شود.

رسولی‌تبار اضافه کرد: جبرات خسارت مشترکان خانگی و تجاری از محل حق بیمه‌ای است که روی صورتحساب‌های برق مصرفی درج شده که از مشترکان شهری ماهانه یک هزار ریال و روستایی ۵۰۰ ریال دریافت و از این محل بخشی از خسارت این دسته از مشترکان جبران می‌شود.

وی یادآور شد: مشترکان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت تلفنی یا حضوری با کارشناسان ایمنی و یا فنی ارتباط بگیرند و راهنمایی‌های لازم را کسب کنند.

در حال حاضر ۶۶۳ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستاهای بالای پنج خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

کد خبر 532608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha