دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

نمایشگاه کتاب پکن (BIBF) اعلام کردند تنها امسال نمایشگاه به صورت آنلاین در تاریخ ۲۶ ماه آگوست برگزار خواهد شد. مسئولان عنوان نمایشگاه هوشمند را برای امسال انتخاب کرده‌اند.

نمایشگاه کتاب پکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، بوکسلر نوشته است، مسئولان نمایشگاه کتاب پکن (BIBF) اعلام کردند تنها امسال نمایشگاه به صورت آنلاین در تاریخ ۲۶ ماه آگوست برگزار خواهد شد. مسئولان عنوان نمایشگاه هوشمند را برای امسال انتخاب کرده‌اند.
 
بر اساس این گزارش گفته می‌شود زیرساخت‌های لازم برای نمایش و ارائه آثار ناشران و نویسندگان فراهم شده است و مسئولان نمایشگاه وعده دادند که بتوانند زمینه لازم برای ارتباط مطلوب ناشران را فراهم کنند. گفته می‌شود این نمایشگاه برای یک سال در دسترس ناشران قرار دارد.
 
به گفته مسئولان نمایشگاه امسال کتاب پکن امسال ثبت‌نام به صورت رایگان انجام خواهد شد تا تعداد بیشتری از ناشران بتوانند در نمایشگاه حاضر شوند. در پلتفورم تهیه شده برای نمایشگاه کتاب پکن امسال خدمات حرفه‌ای و تخصصی برای بازاریابی ناشران تدارک دیده شده است و یک مرکز حقوق مولفین نیز برای خرید و فروش کتاب‌های خارجی وجود دارد.
 
چینی‌ها می‌گویند امسال امکان بیشتری به ناشران خارجی داده شده است که با آپلود کردن کاتالوگ‌ها و تبلیغات خود بتوانند کتاب‌های خود را به بازدیدکنندگان چینی معرفی کنند. آنها حتی قادر خواهند بود فیلم‌های تبلیغاتی خود را در نیز در این پلتفورم بارگزاری کرده و در معرض علاقمندان قرار دهند. این خدمات تا پایان سال جاری میلادی به صورت رایگان در دسترس ناشران قرار داده خواهد شد.
 
در عین حال کنفرانس‌های آنلاین و سخنرانی کارشناسان و نویسندگان تحت برنامه‌ای با عنوان «آموزش هوشمند» نیز در دسترس عموم قرار دارد. در این برنامه آخرین فناوری‌ها و تحولات مربوط به صنعت چاپ معرفی خواهد شد.
 
کشور کوبا به عنوان مهمان افتخاری امسال نمایشگاه کتاب پکن نیز برنامه‌های خود را به صورت آنلاین برای معرفی فرهنگ و ادبیات این کشور اجرا خواهد کرد.
 
«لینگ لین» مدیر نمایشگاه کتاب پکن می‌گوید امسال تجربه جدید برگزاری آنلاین نمایشگاه فرصتی ایجاد خواهد کرد تا این روش از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب نیز تجربه شود. وی گفت: برگزاری آنلاین نمایشگاه برای تعداد بیشتری از افراد برای بازدید از نمایشگاه فرصت ایجاد کرده است و به نظر می‌رسد چنین تجربه‌ای نیز در سال‌های آینده هم تکرار شود.
 
لینگ افزود: امسال تمرکز اصلی نمایشگاه روی حوزه‌های کتاب کودک، محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات خواهد بود. در سایت اصلی نمایشگاه (bibf.net) از ۱۵ جولای امسال ثبت‌نام از  ناشران شروع خواهد شد و تا ۱۵ آگوست ادامه خواهد داشت.
 
به گفته مسئولان نمایشگاه کتاب پکن سال گذشته بیش از ۲۶۰۰ ناشر از ۹۵ کشور جهان در نمایشگاه شرکت کردند و امسال این امیدواری وجود دارد که این تعداد بیشتر شوند. نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ نیز به خاطر شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده است و هنوز معلوم نیست که مسئولان هنگ‌کنگی نمایشگاه کتاب خود را به چه صورت برگزار خواهند کرد.

کد خبر 532179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha