از زمان شروع ساخت مسکن محرومان در استان تاکنون از سهمیه پنج هزار واحدی بنیاد مسکن چهار هزار و ۷۲۹ واحد مسکونی به مرحله پایان کار رسید که ۹۳ درصد پیشرفت کار را نشان می‌دهد.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی شنبه ۲۸ تیر  گفت: واحدهای باقیمانده نیز در مراحل پایانی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه امسال با بهره‌برداری از ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی، پرونده مسکن محرومان در خراسان جنوبی بسته شود.

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم افزود:  با امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان استان بین سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در اسفند ۹۷، ساخت پنج هزار واحد برعهده بنیاد مسکن خراسان جنوبی گذاشته شد و پنج هزار واحد دیگر را کمیته امداد تقبل کرد.

به ازای هر واحد از مسکن محرومان ۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با پیگیری استاندار خراسان جنوبی پرداخت می‌شود.  

در طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان که ساخت پنج هزار واحد آن در تعهد بنیاد مسکن و پنج هزار وام در تعهد کمیته امداد است، مشکل تامین زمین وجود ندارد و در روستاهایی که کوهستانی بوده و امکان الحاق زمین نیست پیشنهاد شده افراد از خانه‌های مخروبه بافت فرسوده زمین تهیه کنند.

در این شرایط نیز کمک بلاعوض سه تا چهار میلیون تومانی به منظور تخریب و آواربرداری از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) به متقاضیان پرداخت می‌شود.  

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: تیپ نقشه مسکن محرومان از ۵۰ متر مربع تا ۸۵ متر مربع است که میزان تسهیلات اعطایی یکسان بوده و متقاضیان برای متراژ بالاتر باید آورده بیشتری داشته باشند.  

ساخت مسکن محرومان در مقاوم‌سازی منازل روستایی نقش بسزایی داشته زیرا مطابق استانداردهای روز و مقررات ملی ساختمان اجرا و ساخته می‌شود لذا در زمان حوادث و بلایای طبیعی شاهد تلفات انسانی نخواهیم بود.

پنج هزار واحد مسکن محرومان ۲۲ خرداد امسال در سفر «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی افتتاح شد.

۲ هزار واحد مسکونی هم دی ماه سال گذشته با حضور نوبخت در این استان به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 531959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha