مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

فردی که اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از جوان همدانی در بورس کرده بود، در استانی دیگر شناسایی و دستگیر شد.

فيشينگ كارت بانكي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان شنبه ۲۸ تیر بیان کرد: متهم هنگام واریز پول برای خرید سهام در بورس به درگاه جعلی هدایت‌شده و هنگام واردکردن شماره‌حساب و دیگر مشخصات موردنیاز، اطلاعات او به سرقت می‌رود.

فرد کلاه‌بردار اقدام به جابجایی ۱۰۰ میلیون تومان از حساب مالباخته کرده بود که کارشناسان پلیس فتا با پیگیری‌های فنی و تخصصی، متهم ۱۸ ساله را دریکی از استان‌ها شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند و متهم با قرار مناسب راهی زندان شد.

این نخستین پرونده کلاه‌برداری از خریداران سهام در بورس در استان همدان است، متهم در بازجویی به چند فقره کلاه‌برداری دیگر اعتراف و هدف از این کار را انتفاع مالی عنوان کرد.

افراد کلاه‌بردار از هر فرصتی برای هدایت شهروندان به درگاه جعلی و خالی کردن حسابشان استفاده می‌کنند بنابراین توصیه می‌شود متقاضیان فعالیت در بورس از مجاری قانونی، کارگزاری و سایت معتبر وارد شوند.

رئیس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: افرادی که قصد پرداخت‌های اینترنتی دارند پس از ورود به صفحه پرداخت، یک‌بار به‌صورت آزمایشی از صفحه خارج‌شده و مجدد وارد شوند در صورت تغییر نیافتن حروف و اعداد تصاویر امنیتی که به‌منظور بررسی ربات نبودن در درگاه بانکی پیش‌بینی‌شده است، از ادامه عملیات خودداری کنند.

افراد باید یک نوبت یکی از اطلاعات درخواستی در صفحه را به‌عمد اشتباه وارد کنند که در صورت اعلام اخطار بدانند که صفحه جعلی نیست و در صورت پذیرش اطلاعات غلط متوجه شوند که وارد صفحه فیشینگ شده‌اند.

کد خبر 531944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha