عرضە سیمان در سطح بازار متعادل و قیمت مرغ منجمد در استان کردستان با برنامه‌ریزی انجام‌شده کنترل می‌شود.

سيمان

بە گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در چند روز گذشته شاهد ناهماهنگی‌هایی در توزیع و عرضه سیمان بودیم، افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیمان کە مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و افزایش ۳۰ درصدی هزینه حمل مشکلاتی در عرضه پدید آورد کە با صحبت‌های انجام شده با مدیر کارخانه سیمان بیجار قرار است، عرضه این محصول افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استانداری کردستان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان گفت: در گذشته کارخانه سیمان تولید خود را به عوامل عمده فروش واگذار می‌کرد که از این پس باید به مصالح فروشان داخل شهرها نیز داده شود تا اجرای پروژه‌های عمرانی با مشکل مواجه نشود و با این تصمیمات عرضه سیمان در بازار به روال عادی باز می‌گردد.

خالد جعفری همچنین به صادرات ۶۰ درصد تولیدات مرغ استان به دیگر مناطق کشور اشاره کرد و ادامه داد: نرخ مصوب گوشت مرغ در کشور ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان است که در حال حاضر و در بازار استان قیمت مرغ حدود ٨۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی از عرضه مرغ منجمد برای تنظیم و متعادل سازی بازار خبر داد و یادآور شد: سازمان تعاون روستایی استان مرغ منجمد را با کیلویی ۱۳ هزار تومان و با ماشین‌های یخچال دار در مناطق حاشیه‌ای عرضه می‌کند و این کار در مناطقی چون فرجه، نایسر و عباس آباد سنندج آغاز شده است.

بی گمان عرضه مرغ منجمد با قیمت مناسب می‌تواند تقاضا برای مرغ گرم را تا حدود زیادی کاهش دهد.  همچنین ضرورت افزایش نظارت بر بازار امری لازم است.

به دلیل تغییر تأمین ارز مورد نیاز برای کالاهای اساسی از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی با ارز نیمایی کالاها افزایش قیمت داشته‌اند و باید نظارت‌ها در بازار تقویت شود تا اجناس گران‌تر از قیمت مصوب عرضه نشود.

در سال جاری ۲۶ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از اصناف و فروشگاه‌ها انجام شده که ۹۰۰ مورد تخلف احراز و برای آنان تشکیل پرونده شده است و باید این بازرسی‌ها مداوم و جدی‌تر ادامه یابد.

کد خبر 531828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha