پژوهشگران در استرالیا آزمایشی را ایجاد کرده‌اند که می‌تواند عفونت کروناویروس جدید را با استفاده از نمونه خون در مدتی حدود ۲۰ دقیقه تشخیص دهد.

test

به گزارش همشهری آنلاین پژوهشگران در دانشگاه موناش گفتد که این آزمایش می‌تواند معین کند آیا فرد در حال حاضر دچار عفونت کروناویروس است یا در گذشته دچار این عفونت بوده است.

این پژوهشگران که در مقاله‌ای که در ژورنال ACS Sensors منتشر کرده‌اند، نوشتند: «کاربرد کوتاه‌مدت این آزمایش شناسایی سریع موارد عفونت و ردیابی تماس برای محدود کردن انتشار ویروس است و در درازمدت می‌توان این آزمایش را برای برای غربالگری برای تعیین میزان گسترش عفونت ویروسی در جوامع به کار برد.»

این  پژوهش که سرپرستی شرکت BioPRIA و بخش مهندسی شیمی دانشگاه موناش انجام شده است.

این آزمایش از ۲۵ میکرولیتر پلاسمایی به دست آمده از نمونه‌های خون استفاده می‌کند تا به دنبال «آگلوتیناسیون»، به هم چسبیدن خوشه‌ای سلول‌های قرمز خون، به علت ویروس کرونا بگردد.

در حال حاضر نمونه‌گیری از ترشحات بینی یا حلق برای شناسایی افراد مبتلا به عفونت با کروناویروس استفاده می‌شود، اما این آزمایش بر اساس آگلوتیناسیون- آنالیزی برای شناسایی حضور و مقدار ماده‌ای در خون- همچنین می‌تواند افرادی را که اخیرا دچار عفونت بوده‌اند و عفونت‌شان برطرف شده است، تشخیص دهد.

این پژوهشگران می‌گویند با این شیوه می‌توان صدها نمونه را در هر ساعت آزمایش کرد و امیدوارند از این شیوه بتوان برای شناسایی آنتی‌بادی‌هایی که در پاسخ به واکسیناسیون در بدن افراد بالا می‌روند هم استفاده کرد تا به کارآزمایی بالینی واکسن‌ّ‌ها کمک شود.

کد خبر 531737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha