قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد رشد به ۱۷۹۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

طلا هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که نگرانی ها در مورد بالا رفتن موارد ابتلا به کرونا و تنش ها بین آمریکا و چین موجب شده تا اشتها برای خرید طلا همچنان بالا باقی بماند، قیمت طلا پس از کاهش قابل توجه جلسه قبل امروز در حدود ۱۸۰۰ دلار تثبیت شد، هرچند تقویت ارزش دلار مانع از رشد بیشتر قیمت شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد رشد به ۱۷۹۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت با ۰.۱۴ درصد افت به ۱۷۹۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

جان شارما تحلیلگر نشنال بانک استرالیا گفت: «به دلیل بالا رفتن ریسک های ژئوپلتیک و گسترش مجدد شیوع کرونا در آمریکا و سایر کشورهای جهان قیمت طلا در نزدیکی ۱۸۰۰ دلار باقی مانده است. اما تقویت ارزش دلار مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شده است.»

ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب امروز به لطف افزایش سرمایه گذاری های جذب شده به این بازار شاهد افزایش بود.

آمریکا دیروز گزارش داد که حداقل ۷۰ هزار نفر در یک روز به ویروس کرونا مبتلا شده اند که بالاترین رکورد ابتلا از ابتدای شیوع بیماری به شمار می رود.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت، شاید سال ها طول بکشد که اقتصاد آمریکا بتواند آسیب وارده از ناحیه ویروس کرونا را جبران کند و اینکه هنوز زمان فکر کردن به افزایش نرخ بهره نیست.

موسسه فیلیپ فیوچرز هم در یادداشتی نوشت: «با توجه به پایین بودن نرخ بهره واقعی روند قیمت ها در بازار طلا همچنان افزایشی است.» نرخ پایین بهره معمولا موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی مانند طلا می شود.

بازار همچنین از نزدیک تحولات مربوط به روابط آمریکا و چین را دنبال می کند. گفته می شود که واشنگتن قصد دارد تحریم مسافرتی علیه تمام اعضای حزب کمونیست چین و خانواده های آنها وضع کند.

کد خبر 531675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha