رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیش از ۹۰ درصد ظرفیت تخت‌های بستری ویژه مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان با افزایش موارد ابتلا به عفونت‌های تنفسی تکمیل شده است.

بيماران كرونا در سيستان و بلوچستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز پنجشنبه با اشاره به افزایش بیش از اندازه شمار مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان افزود: بیماران بستری و سرپایی افزایش چشمگیر یافته و این روند موجب ازدحام در سطح بیمارستان‌ها، تکمیل حدود ۹۰ درصد تخت‌های بیمارستانی و فشار بی‌سابقه به کادر درمان شده است. با وجود گذشت حدود پنج ماه از همه‌گیری ویروس کرونا، وجود این بیماری همچنان به عنوان معضلی بزرگ بر جامعه سایه افکنده است.

هاشمی گفت: طبق مطالعات انجام‌شده میزان مرگ و میر در افراد سالمند و بیماران قلبی عروقی، فشار خون، دیابت و بیماران ریوی بیشتر است. بنابراین توجه ویژه به این گروه‌ها شده و حضور این افراد را در جامعه و مراکز پرتجمع به حداقل رسانده تا از موارد شدید و خطرناک بیماری جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه مردم نباید فکر کنند ویروس کرونا ضعیف و بیماری تمام ‌شده،‌ افزود: از آنجا که کشف راه‌های انتقال ویروس و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی شود، ضروری است شهروندان و روستاییان استان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

کد خبر 531546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha