مدی رعامل آبفای منطقه ۶ تهران-شهرری گفت: با اجرای طرح یکپارچه‌سازی خدمات آب و فاضلاب شهری و روستایی در ۴ ماه گذشته، ۷۲ روستا با جمعیتی حدود ۲۵۰ هزار نفر به مشترکان آبفای این منطقه اضافه شدند.

آبرسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن حقیقی اظهار کرد: با آغاز طرح یکپارچه‌سازی خدمات آب و فاضلاب به مشترکان شهری و روستایی از اسفندماه سال گذشته، طرح های عملیاتی و اجرایی مختلفی در حوزه توسعه و بهره برداری در ۷۲ روستای تحویل گرفته شده اجرا شده است.

وی ساخت و تجهیز ۷ ایستگاه تزریق آب ژاول و اصلاح سامانه‌های گندزدایی از گاز کلر به آب ژاول را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه بیان کرد و افزود: برای رفع کمبود آب آشامیدنی روستاهای صالح آباد غربی، مرتضی گرد و مجتمع شهید صنیع خانی در بخش آفتاب و شهرستان تهران، لوله گذاری و اجرای خط لوله به قطر ۱۵۰میلی متر از جنس چدن داکتیل و به طول ۲۰۰متر در محدوده بازار میوه و تره بار بزرگ تهران انجام شد و با تامین آب به میزان ۱۵لیتر بر ثانیه بخش قابل توجهی از مشکلات کمی و کیفی آب این روستاها برطرف شد.

مدیرعامل آبفای منطقه۶ تهران- شهرری  بیان کرد: برای تأمین آب آشامیدنی روستاهای تورقوزآباد و قیصرآباد خطوط انتقال آب آنها به شهر کهریزک متصل شد و خطوط آبرسانی روستاهای قمصر، دهنو و قلعه نو نیز اصلا ح شد که منجر به افزایش فشار شبکه توزیع شده که اجرای این پروژه ها، رضایتمندی مشترکان روستاهای ذکر شده را به همراه داشته است.

حقیقی بیان کرد: در بخش مرکزی شهرستان ری، شبکه توزیع آب شهری به مخزن جمع‌آوری آب روستایی به قطر ۲۵۰میلیمتر متصل و باعث افزایش دبی، تأمین و ارتقای وضعیت کیفی آب مخازن آبرسانی شهید تهرانی و ۱۶ روستای زیر پوشش شده است.

وی ادامه داد: اصلاح خط ارتباطی آب شهری به روستای اسلام آباد نظامی با هدف تأمین فشار و ارتقای کیفیت آب این روستا و خارج کردن دو حلقه چاه آب از مدار بهره‌برداری به دلیل کیفیت نامطلوب و نیترات بالا  از دیگر اقداماتی هستند که در این بخش اجرا شده است همچنین در بخش قلعه نو هم اصلاح سیستم پمپاژ بین راهی و رفع مشکل کمبود آب روستاهای عشق آباد، نجم آباد، چال طرخان و حمید آباد اجرا شده است.

حقیقی با تاکید بر اینکه با افزایش و ارتقای خدمات در حوزه های مختلف در روستاها از بسیاری مشکلات  فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی جامعه همچون مهاجرت و حاشیه‌نشینی و تبعات آن کاسته می‌شود، اضافه کرد: با اجرای طرح یکپارچه سازی خدمات آبفا، ۷۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر به مشترکان آبفای منطقه افزوده شده که این امر ارائه خدمات به بیش از ۲میلیون نفر جمعیت شهری و روستایی با امکانات موجود را بسیار دشوار کرده است؛ با وجود این،با تلاش و همت همکاران و مدیریت منابع تا حد امکان تلاش کرده‌ایم مشترکان شهری و روستایی با کم‌ترین دغدغه در زمینه آب آشامیدنی مواجه باشند.

وی در پایان با اشاره به شیوع  ویروس کرونا و رکوردشکنی مشترکان تهرانی در زمینه مصرف آب اظهار کرد: در روزهای اخیر به دلیل فرا رسیدن فصل گرم سال و شیوع ویروس کرونا با رشد بی‌سابقه و نگران کتننده مصرف آب مواجه بودیم. با توجه به استمرار شرایط مقابله با کرونا و در پیش بودن روزهای گرم تر و اضافه شدن روستاها به شبکه آب شهری، نیاز است که شهروندان بیش از پیش به موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب دقت داشته و مراقب باشند که در هنگام شست و شوی دست‌ها و مصارف بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا، از بازگذاشتن شیر و هدر دادن آب جلوگیری کنند.

کد خبر 531198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha