حضور مردم در مراسم و آیین‌های جمعی در حالی که موازین پیشگیرانه بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع رعایت نمی‌شود، مهم‌ترین علت شیوع مجدد بیماری کووید-۱۹ در تایباد در شرق استان خراسان رضوی است.

تايباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وضعیت شهرستان مرزی تایباد قرمز اعلام شده است و برخلاف هشدارها در مورد شیوع بیماری کرونا همچنان مراسم وآیین های خاص این شهرستان با حضور مردم برگزار می‌شود. در صورت تداوم این وضعیت با بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اعمال دوباره محدودیت‌های اجتماعی و اجرای طرح‌های سختگیرانه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شهرستان تایباد ناگزیر است.

در حال حاضر دستگاه‌های متولی امور بهداشتی در تایباد اقدامات نظارتی را بیشتر کرده‌اند تا در چارچوب قوانین و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، با متولیان برگزاری هرگونه مراسم از قبیل عروسی، عزاداری و تجمع برخورد سلبی کنند.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان‌ تایباد مطب‌های پزشکان و مراکز درمانی در زمره مکان‌های پرخطر در انتقال ویروس کرونا هستند و عموم مردم باید هنگام حضور در این مکان‌ها فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کرده و با اجرای موازین پیشگیرانه بهداشتی به شدت تحت نظارت و مراقبت باشد.

 حیدر احسانی به افزایش تعداد بیماران قطعی مبتلاء به ویروس کرونا در تایباد اشاره و بیان کرد: ۹۵ درصد بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان افرادی هستند که بدون رعایت بایدهای پیشگیرانه بهداشتی در اجتماعات حضور یافته‌اند.

اکنون روزانه افزون بر ۱۵۰ شهروند تایبادی با علائم مشکوک ابتلاء به ویروس کرونا، به تنها مرکز فعال پذیرش اینگونه افراد در شهرستان تایباد مراجعه می‌کنند.

تنها مرکز دایر در تایباد برای پذیرش و بررسی وضعیت افراد دارای علائم مشکوک به ابتلاء بیماری کووید ۱۹ روزانه به مدت ۱۶ ساعت فعالیت دارد. تاکنون با اجرای مرحله دوم غربالگری ۹۹ درصد از جمعیت تایباد زیر پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند.  

رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و حساسیت در فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع از سوی مردم بر کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار است و هر فردی برای مقابله و کاهش سرایت این ویروس در سطح جامعه نقش بسزایی دارد.

مرکز شهرستان مرزی و ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.  

این شهرستان مرکب از دو شهر، دو بخش مرکزی و میان‌ولایت دارای ۳۸ روستا است. ۳۶ هزار نفر از جمعیت تایباد ساکن روستاها هستند.

کد خبر 531127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha