یکی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرا در هرمزگان پروژه آب‌شیرین‌کن یک‌صد هزار مترمکعبی است که اشتغال‌زایی غیرمستقیم دو هزار نفری (صنایع منطقه) از جمله مهم‌ترین مزایای اجرای آن است.

آب شیرین کن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مرحله دوم آب‌شیرین‌کن یکصدهزار مترمکعبی شهر بندرعباس پایان هفته جاری با حضور مستقیم معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو و توسط رئیس‌جمهوری به‌صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح آب‌شیرین‌کن بندرعباس بزرگ‌ترین پروژه شیرین‌سازی آب دریا در سطح کشور است که با استفاده از توان فنی و مهندسی داخلی در شهرهای ساحلی اجراشده است. مرحله اول این طرح با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در آذرماه سال ۹۷ وارد مدار تولید شد و تیرماه امسال نیز فاز دوم آن به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب و سرمایه‌ای افزون بر ۴ هزار میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز بیان کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تجهیزات آب‌شیرین‌کن بندرعباس خریداری‌شده است، با بهره‌برداری از مرحله نهایی این طرح تا پایان شش‌ماهه دوم امسال، شاهد انتقال آب باکیفیت به مخازن ذخیره آب دامنه‌ی و توزیع همگن آب در شهرهای بندرعباس، بندر خمیر و روستاهای مسیر خواهیم بود.

پنجشنبه هفته جاری طرح‌های بزرگ صنعت آب و برق در استان هرمزگان به ارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال با حضور حجت‌الاسلام‌ روحانی رئیس‌جمهوری از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس بهره‌برداری می‌شود.

کد خبر 531070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha