همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طبق برنامه‌ها و مصوبات شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تمام اقلام و محصولات پتروشیمی برای معاملات آینده خود وارد بورس می‌شوند.

غلامحسین نجابت - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی - در گفت‌وگو با شانا در باره واگذاری شرکت‌های پتروشیمی به بخش خصوصی گفت: سازمان خصوصی‌سازی در این باره بر اساس برنامه از پیش تعیین شده عمل می‌کند و به موازات آن شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در حال برنامه‌ریزی است که تمام پتروشیمی‌ها را به صورت یکجا به بخش خصوصی واگذار کند.

وی گفت: در نظر داریم شرکت‌های پتروشیمی را به صورت یکجا به بخش خصوصی واگذار و تمام محصولات پتروشیمی را نیز وارد بورس کنیم.

وی افزود: هر دو این برنامه‌ها به موازات هم پیش می‌روند و از شرایط مطلوبی برخوردارند.

نجابت در این باره توضیح داد: با همراهی رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی، مسئول اجرای اصل 44 در وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال بررسی شرایط و چگونگی واگذاری شرکت‌های پتروشیمی به بخش خصوصی هستیم تا به نتیجه‌ای سنجیده برسیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که تمام خریداران داخلی و خارجی در خرید شرکت‌های پتروشیمی آزاد هستند، افزود: در شرایط یکسان برای شرکت‌های داخلی و خارجی، هیچ اولویتی برای هیچ یک از این شرکت‌ها قائل نیستیم و همه برای حضور در این خرید و فروش‌ها آزادند.

وی افزود: از زمانی که شورای عالی واگذاری تصویب می‌کند که شرکت یا سازمانی به بخش خصوصی واگذار شود، شرکت در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار می‌گیرد و می‌تواند برای آن تصمیم‌گیری کند و تمام واگذاری‌های آن شرکت را انجام دهد.

نجابت با بیان این که از برنامه‌های آتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ورود شرکت‌های پتروشیمی به بورس است، اظهار داشت: شورای عالی واگذاری تعدادی از شرکت‌های پتروشیمی را برای ورود به بورس در نظر گرفته است که این شرکت‌ها در حال فراهم آوردن مدارک لازم برای ورود به بورس هستند.

وی در این باره توضیح داد: پتروشیمی فن آوران و شیمیایی رازی وارد این بازار شده اند، ولی شرکت‌های دیگر هنوز در حال آماده‌سازی مدارک خود هستند.

وی همچنین افزود: محصولاتی همانند PET از پتروشیمی شهید تندگویان، LLDPE از پتروشیمی‌های تبریز و بندر امام و پلی اتیلن از پتروشیمی امیرکبیر و انواع دیگر محصولات وارد بورس خواهند شد.

وی افزود: چنانچه شرکت بورس کالا بتواند معاملات ارزی را به درستی انجام دهد و آمادگی لازم را داشته باشد، در آینده محصولات پتروشیمی در رینگ صادراتی محصولات پایین دستی نفت و پتروشیمی معامله خواهد شد.

کد خبر 53096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز