معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه کوچک‌ترین بی‌احتیاطی در مدیریت کرونا صدمات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت، از ابتلای ۲۰۰ نفر در یک عروسی و ۱۰۰۰ نفر در یک مراسم عزا خبر داد.

ایرج حریرچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۴ تیر) در جلسه ستاد مدیریت کرونا در همدان با تاکید بر اینکه هنوز کرونا به خط پایان نرسیده و باید مراقبت‌ها بیشتر از قبل ادامه یابد، تصریح کرد: کرونا ویروس پیچیده‌ای است که کوچک‌ترین بی‌احتیاطی  در مدیریت آن صدمات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

حریرچی افزود: علت موفقیت کشورهایی مانند نیوزلند، سنگاپور، ایسلند و برخی از شهر های کشور چین در زمینه کنترل کرونا این است که بدون خستگی دفاع را تا زمان کشف واکسن ادامه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه در این جنگ فرسایشی نباید بگذاریم مردم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقاومت خسته شوند، ابراز کرد: در هر نقطه‌ای که مردم دست از دفاع بردارند، آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا افزایش می‌یابد.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه به خاطر وضعیت خوب فعلی نباید مغرور شد، عنوان کرد: برگزاری یک عروسی و مجلس ترحیم می‌تواند وضعیت سفید را به قرمز تبدیل کند. در مواردی شاهد ابتلای ۲۰۰ نفر در یک مراسم عروسی و ۱۰۰۰ نفر در یک مراسم ترحیم بوده‌ایم.

کد خبر 530775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha