مردم و مسئولان از علت افزایش بی‌سابقه مبتلایان کرونا در استان لرستان می‌گویند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، با گذشت حدود پنج ماه از شیوع کرونا در کشور و به تبع آن در استان لرستان مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته و با توجه به سهل‌انگاری مردم در بحث رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، عادی‌سازی بیماری کرونا در جامعه، برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و سخت گیری نکردن مسئولان در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان روند صعودی و بی‌سابقه‌ای در پیش گرفته و در نقاط مختلف استان عده‌ایی از خانواده‌ها را سوگوار عزیزان خود کرده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گفته مسئولان یکی از پایگاه‌های شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم ترحیم و عروسی‌ است که با ازدحام جمعیت همراه بوده و عموم مردم در چنین جاهایی ماسک نمی‌زنند و به طور متوسط در هرمراسم عروسی ۵۰ نفر به کرونا مبتلا می‌شوند.

آمار مبتلایانی که از تجمع در عروسی‌ها و برگزاری عزاداری‌ها در استان لرستان به دست می‌رسد بسیار تکان‌دهنده است. بدون تردید شروع زندگی مشترک برای انسان می‌تواند با شکوه‌ترین لحظه زندگی باشد که در جوامع مختلف با آیین‌های خاصی همراه است و شاید فلسفه این قبیل مراسمات خلق خاطرات خوش برای زوجین و اطرافیانش باشد اما در شرایط فعلی آیا میهمانان و عامه مردم با خاطر خوش از این مراسم یاد می‌کنند و یا رنجی از مصائب بیماری به دوش می‌کشند؟

کد خبر 530755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha