بازارچه مرزی پسابندر شهرستان چابهار پس از مدت‌ها پیگیری توسط هیات دولت تصویب شد که ظرفیت بسیار مهم و ارزشمندی برای توسعه این استان دارد.

چابهار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، با وجود مطالعات طرح توسعه محور شرق در دو مرحله هیچگاه بودجه‌های ملی برای این طرح تخصیص نیافته بود اما امروز تحولات ارزشمندی در استان رقم خورده است.

استاندار سیستان و بلوچستان سه‌شنبه ۲۴ تیر در نشست با مجمع امنای بنیاد همدلان آینده‌نگر سیستان و بلوچستان “هاسب” گفت: تلاش ما این است که زمان اجرای پروژه‌های جدید را کوتاه‌تر و اولویت‌ها را بر اساس زودبازده بودن و به ثمر رسیدن تعریف کنیم تا اثرات آنها در زندگی مردم ملموس باشد.

احمدعلی موهبتی اظهار کرد: این استان بیش ‌از ۱۱.۵ درصد مساحت و حدود ۲۰ درصد مرزهای کشور را دارد ولی هرگز سهم اعتباراتش از بودجه کشور متناسب با واقعیت‌های آن نبوده از طرفی به دلیل نبود پیمانکاران توانمند عملا درآمدها در استان سرمایه‌گذاری و گردش پولی انجام نمی‌شود.

بازارچه پسابندر شهرستان چابهار تنها بازارچه مرزی آبی در سیستان و بلوچستان بود که از سال ۱۳۹۵ با تصویب بازارچه مرزی ریمدان این بازارچه تعطیل شد؛ موهبتی پیشتر درباره ضرورت راه اندازی این بازارچه با اشاره به موقعیت راهبردی و تاسیسات مناسب آن گفته بود: بازارچه پسابندر توانایی تامین کالاهای مورد نیاز ایالت بلوچستان پاکستان و همچنین انجام مراودات تجاری به ویژه در زمینه صید ماهی با کشورهای؛ عمان، چین و هند را داراست.

کد خبر 530734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha