بارش باران شدید در خلخال شامگاه دوشنبه ۲۳ تیر ۹۹ موجب آب‌گرفتگی و جاری شدن سیل در معابر عمومی این شهر و طغیان رودخانه‌ها شد و خسارت‌هایی را به تاسیسات زیربنایی شهری و بخش کشاورزی و باغی وارد کرد.

سيلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، در هفته جاری بیش از ۳۵ میلیمتر باران در شهر خلخال باریده است. بارش باران تند و رگباری شامگاه دوشنبه با رعد وبرق‌های شدید و غرش‌ بلند آسمان همراه بود و موجب وحشت شهروندان شد.

بنا بر اعلام اداره هواشناسی خلخال، تداوم بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق تا سه‌شنبه شب پیش‌بینی می‌شود؛ بنابراین شهروندان به‌ویژه کشاورزان و دامداران از تردد در حاشیه رودخانه‌ها ومسیل‌ها تا زمان آرام شدن شرایط جوی منطقه خودداری کنند.

سرپرست شهرداری خلخال از آب‌گرفتگی چند خیابان بزرگ شهر بر اثر بارش‌ شدید باران خبر داد و افزود: علت آب‌گرفتگی معابر عمومی به خصوص کانال‌ آب‌های سطحی،  رهاسازی نخاله‌های ساختمانی همچون کاغذ سیمان‌ و یونولیت عایق‌کاری از سوی پیمانکاران مجری پروژه‌های ساختمانی است.

فرهاد خوگر اظهار کرد: براثر شدت بارش و طغیان رودخانه‌های نورعلی و هروچای، خسارت‌هایی به تاسیسات زیربنایی شهر وارد شده  که میزان آن در حال برآورد است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز گفت: سیلاب حاصله از بارش‌های رگباری باران در برخی از مناطق روستایی و همچنین باغ‌های حاشیه رودخانه هروچای خسارت‌هایی را به باغداران و کشاورزان وارد کرده که میزان آن در حال برآورد است.

بهبود علیزاده ادامه داد: سیل همچنین برای مدتی موجب مسدود شدن جاده ارتباطی خلخال- شاهرود شد که با تلاش راهداران بازگشایی شد.

بارش باران رگباری و تند دوشنبه ‌شب در بخش ارشق شهرستان مشگین‌شهر استان اردبیل نیز موجب جاری شدن سیلاب و خسارت به مزارع کشاورزی شد.

کد خبر 530676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha